Energy-Efficient Train Control and Speed Constraints
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F07%3APU69553" target="_blank" >RIV/00216305:26210/07:PU69553 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Energy-Efficient Train Control and Speed Constraints
Original language description
This paper deals with the description of the nature of the optimal driving strategy for an electric-powered train with speed constraints as well as the calculation of the switching times of optimal driving regimes for special types of resistance functions.
Czech name
Energeticky optimální řízení vlaku s rychlostními omezeními
Czech description
Článek se zabývá popisem chování optimální strategie řízení elektrického vlaku s rychlostními omezeními a dále výpočtem přepínacích okamžiků při optimálním jízdním režimu pro speciální typy odporových funkcí.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BA - General mathematics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of the 3rd WSEAS Int. Conf. on Dynamical Systems and Control
ISBN
978-960-6766-08-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
166-171
Publisher name
WSEAS Press
Place of publication
Arcachon, France
Event location
Arcachon, France
Event date
Oct 13, 2007
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—