All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Multibody Analysis in Concept Phase of Valvetrain

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F07%3APU71201" target="_blank" >RIV/00216305:26210/07:PU71201 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Multibody Analysis in Concept Phase of Valvetrain

  • Original language description

    The time and cost pressures placed on the modern product engineering and development market demand rapid analysis, advanced development capabilities and high levels of precision. Where mechanical items were traditionally verified through empirical testing, tools such as FEA, MBS, EHD or CFD are commonly used today. This paper deals with a valvetrain vibration modeling in multi-body system employing flexible bodies of main components. Camshaft fatigue analyses are also discussed. Interactions between theengine block and the camshaft are solved via a hydrodynamic bearing model including journal tiltings. A cranktrain has a great influence on camshaft vibrations and together with a gear timing mechanism model it is included into a valvetrain computational model. All simulation and measurement strategies are presented on a diesel four-cylinder in-line engine.

  • Czech name

    Multibody analýza ventilového rozvodu v fázi návrhu

  • Czech description

    Čas a náklady na vývoj nového produktu vyžadují rychlé řešení daného často velice komplexního problému s vysokou přesností. Zatímco v minulosti byla funkčnost jednotlivých komponent ověřena pomocí nákladných experimentů, v současné době se stále častějipoužívají moderní výpočtové nástroje typu MKP, MBS nebo CFD. Tento příspěvek se zabývá výpočtovou simulací dynamiky ventilového rozvodu, který v sobě zahrnuje pružná tělesa hlavních komponent. Dále jsou zde prezentovány výsledky analýzy únavového poškozování vačkového hřídele. Interakce mezi blokem motoru a vačkovým hřídelem je řešena pomocí hydrodynamického modelu kluzného ložiska, který umožňuje zahrnout i vliv naklopení čepu. Na dynamiku ventilového rozvodu má vliv také klikový mechanismus společně spřevodem ozubenými koly a proto jsou vhodným způsobem zahrnuty do výpočtového modelu. Všechny výpočtové a experimentální metody uvedené v tomto přísp

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2007

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    35

  • Pages from-to

    8-42

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database