Metal sheet of braking resistor
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25037" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25037 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Lamela brzdného odporníku
Original language description
Výrobní společnosti, zabývající se vývojem a výrobou brzdných odporníků, se v praxi setkávají s problematickým provozem těchto zařízení. Při provozu trakčních jednotek vzniká stav, kdy brzdné odporníky přestanou plnit svou funkci a ohrožují tak bezpečnost provozu. Brzdné odporníky se používají k elektrodynamickému brždění, proto nefunkční odporník představuje pro trakční jednotku velké nebezpečí - nelze ji brzdit. V nouzové situaci lze použít mechanického brždění, které slouží pouze na dobržďování trakčních jednotek, ale není tak efektivní jako elektrodynamické brždění. Na výrobní společnosti je tak kladena velká zodpovědnost - zajistit bezporuchový provoz těchto zařízení. Vzhledem k tomu, že výrobní společnosti nejsou schopny předem predikovat, zda vznikne při provozu havarijní stav odporníku, je tato problematika vysoce aktuální v celosvětovém měřítku. Byl vyvinut algoritmus pro identifikaci mezního stavu d
Czech name
Lamela brzdného odporníku
Czech description
Výrobní společnosti, zabývající se vývojem a výrobou brzdných odporníků, se v praxi setkávají s problematickým provozem těchto zařízení. Při provozu trakčních jednotek vzniká stav, kdy brzdné odporníky přestanou plnit svou funkci a ohrožují tak bezpečnost provozu. Brzdné odporníky se používají k elektrodynamickému brždění, proto nefunkční odporník představuje pro trakční jednotku velké nebezpečí - nelze ji brzdit. V nouzové situaci lze použít mechanického brždění, které slouží pouze na dobržďování trakčních jednotek, ale není tak efektivní jako elektrodynamické brždění. Na výrobní společnosti je tak kladena velká zodpovědnost - zajistit bezporuchový provoz těchto zařízení. Vzhledem k tomu, že výrobní společnosti nejsou schopny předem predikovat, zda vznikne při provozu havarijní stav odporníku, je tato problematika vysoce aktuální v celosvětovém měřítku. Byl vyvinut algoritmus pro identifikaci mezního stavu d
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Lamela
Numerical identification
—
Technical parameters
Lamely brzdného odporníku jsou sériově spojeny a tvoří tak odporový blok. Počet a rozměry lamel odpovídají požadovaným vlastnostem odporového bloku, stejně tak počet odporových bloků odpovídá požadovaným vlastnostem brzdného odporn
Economical parameters
Cena 15000 Kč
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
Ústav mechaniky těles, mechatroniky a biomechaniky
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—