Front suspension GTR F2011
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25798" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25798 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Portes-GTR" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Portes-GTR</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přední náprava GTR F2011
Original language description
Funkční vzorek přední nápravy pro vysoce výkonná vozidla je realizací návrhu přední nápravy, při němž bylo využito postupu optimalizace kinematických charakteristik zavěšení kol. Jedná se o nápravu se vzpěrou McPherson a se spodním ramenem tvořeném dvěmasamostatnými tyčemi. Náprava je v širokém měřítku nastavitelná, umožňující přizpůsobení vlastností konkrétnímu charakteru jízdní dráhy.
Czech name
Přední náprava GTR F2011
Czech description
Funkční vzorek přední nápravy pro vysoce výkonná vozidla je realizací návrhu přední nápravy, při němž bylo využito postupu optimalizace kinematických charakteristik zavěšení kol. Jedná se o nápravu se vzpěrou McPherson a se spodním ramenem tvořeném dvěmasamostatnými tyčemi. Náprava je v širokém měřítku nastavitelná, umožňující přizpůsobení vlastností konkrétnímu charakteru jízdní dráhy.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Přední náprava GTR F2011
Numerical identification
—
Technical parameters
Náprava je určena pro vysoce výkonné vozidla. Maximální rychlost 250 km/h, rozchod kol 1696mm. Náprava umožňuje nastavení řady parametrů (odklon, sbíhavost, pracovní výška, klopné tuhosti, výšky středu klopení, anti-dive, atd.). Funkční vzorek byl vyroben, testován a je využíván firmou Robert Šenkýř ? Motorsport, Jihlavská 2A, 664 41 Troubsko u Brna.
Economical parameters
Využitím multibody výpočtů a optimalizací se dosáhlo zlepšení ovladatelnosti vozu používající navrženou nápravu. Přínos navržené nápravy je dán zejména zlepšením jízdních vlastností vozu. Dále bylo možné využitím výpočtů přizpůsobit konstrukci nápravy prostorovým možnostem rámu a upřesnit rozměry jednotlivých dílů. To umožnilo zkrácení doby na zhotovení nápravy a zlevnit výrobu.
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—