Small-lot production race car front suspension
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25828" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25828 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Portes-MSZV" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Portes-MSZV</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přední náprava malosériového závodního vozidla
Original language description
Funkční vzorek přední nápravy malosériového závodního vozidla je realizací návrhu přední nápravy, při němž bylo využito postupu optimalizace kinematických charakteristik zavěšení kol. Náprava je lichoběžníková s odpružením pomocí tažné tyče. Přizpůsobenívlastností vozidla konkrétnímu charakteru jízdní dráhy umožňuje řada prvků, které jsou seřiditelné ve velkém rozsahu.
Czech name
Přední náprava malosériového závodního vozidla
Czech description
Funkční vzorek přední nápravy malosériového závodního vozidla je realizací návrhu přední nápravy, při němž bylo využito postupu optimalizace kinematických charakteristik zavěšení kol. Náprava je lichoběžníková s odpružením pomocí tažné tyče. Přizpůsobenívlastností vozidla konkrétnímu charakteru jízdní dráhy umožňuje řada prvků, které jsou seřiditelné ve velkém rozsahu.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (New Technologies for Mechanical Engineering)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Přední náprava MSZVF2011
Numerical identification
—
Technical parameters
Náprava je určena pro vozidlo nižšího výkonu s nízkou hmotností do 350 kg. Je určena pro rychlosti do 140 km/h. Náprava má řadu nastavitelných prvků pro nastavení odklonu, sbíhavosti, pracovní výšky, klopné tuhosti, výšky středu klopení, hodnoty anti-dive, atd. Jedná se o jedinečné zařízení, které je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Economical parameters
Využitím sofistikovaného návrhu využitím počítačových simulací a optimalizací se dosáhlo zlepšení ovladatelnosti vozu používající navrženou nápravu. Přínos navržené nápravy je dán zejména zlepšením jízdních vlastností vozu. Dále bylo možné využitím výpočtů přizpůsobit konstrukci nápravy prostorovým možnostem rámu a upřesnit rozměry jednotlivých dílů a tím zkrátit dobu na zhotovení nápravy a zlevnit výrobu.
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—