Pneumatic spring support of truck front axle
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F20%3A00008604" target="_blank" >RIV/46747885:24210/20:00008604 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podepření pneumatické pružiny přední nápravy nákladního vozidla
Original language description
Podepření pneumatické pružiny přední nápravy nákladního vozidla umožňuje relativní sférický pohyb víka pneumatické pružiny a opěrného čepu přední nápravy. Tímto způsobem lze docílit vysokou variabilitu odpružení z hlediska pohyblivých vazeb nápravy a rámu vozidla a zároveň optimalizovat konstrukční zástavbu odpružení.
Czech name
Podepření pneumatické pružiny přední nápravy nákladního vozidla
Czech description
Podepření pneumatické pružiny přední nápravy nákladního vozidla umožňuje relativní sférický pohyb víka pneumatické pružiny a opěrného čepu přední nápravy. Tímto způsobem lze docílit vysokou variabilitu odpružení z hlediska pohyblivých vazeb nápravy a rámu vozidla a zároveň optimalizovat konstrukční zástavbu odpružení.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20302 - Applied mechanics
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
KST_280421_2
Numerical identification
—
Technical parameters
Podepření pneumatické pružiny přední nápravy nákladního vozidla zajišťuje sférické spojení víka pneumatické pružiny a ramene. Toto spojení umožňuje snížit ohybové zatížení pneumatické pružiny a tím zvýšit její živostnost. Doprovodným jevem této konstrukční úpravu je efektivní využití silového účinku pneumatické pružiny v důsledku zvětšení její efektivní plochy za provozu..
Economical parameters
Podepření pneumatické pružiny založené na sférickém spojení podle konstrukčního návrhu nahradilo pevné spojení, jehož hlavní nevýhodou bylo ohybové namáhání pneumatické pružiny a tím i podstatné snížení její živostnosti. Ekonomický přínos je zejména ve zvýšení živostnosti pneumatických a představuje cca 1000,-Kč/1 pružina..
Application category by cost
—
Owner IČO
01482840
Owner name
Tatra Trucks a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
—
Web page
—