Equipment for Vehicle Bodywork Position Fixation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F12%3APR26583" target="_blank" >RIV/00216305:26210/12:PR26583 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přípravek pro fixaci polohy karoserie
Original language description
Při měření parametrů motorových vozidel je možné se setkat se situací, že je vyžadováno, aby v průběhu měřicí procedury zůstávala poloha odpružené hmoty (karoserie, nástavba) ve stálé poloze vůči neodpružené hmotě (kola vozidla). Jedná se např. o měřenívýškové polohy těžiště vozidla, měření aerodynamických účinků vozidla v aerodynamickém tunelu. Při využití tohoto přípravku je možné zafixovat polohu karoserie v potřebné výšce (v omezeném rozsahu je možné nastavení výšky karoserie na přední a zadní nápravě). Na přední nápravě fixační přípravek nahrazuje spojovací tyč stabilizátoru (MacPherson), na zadní je umístěn uvnitř šroubové pružiny. V případě aerodynamických měření tak tyto přípravky jen minimálně ovlivňují proudění vzduchu. Funkční vzorek je navržen pro přední zavěšení MacPherson vozidel koncernu VW a zadní zavěšení s pružinou na nápravě mimo tlumič.
Czech name
Přípravek pro fixaci polohy karoserie
Czech description
Při měření parametrů motorových vozidel je možné se setkat se situací, že je vyžadováno, aby v průběhu měřicí procedury zůstávala poloha odpružené hmoty (karoserie, nástavba) ve stálé poloze vůči neodpružené hmotě (kola vozidla). Jedná se např. o měřenívýškové polohy těžiště vozidla, měření aerodynamických účinků vozidla v aerodynamickém tunelu. Při využití tohoto přípravku je možné zafixovat polohu karoserie v potřebné výšce (v omezeném rozsahu je možné nastavení výšky karoserie na přední a zadní nápravě). Na přední nápravě fixační přípravek nahrazuje spojovací tyč stabilizátoru (MacPherson), na zadní je umístěn uvnitř šroubové pružiny. V případě aerodynamických měření tak tyto přípravky jen minimálně ovlivňují proudění vzduchu. Funkční vzorek je navržen pro přední zavěšení MacPherson vozidel koncernu VW a zadní zavěšení s pružinou na nápravě mimo tlumič.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JQ - Machinery and tools
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (New Technologies for Mechanical Engineering)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Fixace polohy karoserie
Numerical identification
—
Technical parameters
Funkční vzorek je určený pro fixaci polohy karoserie a v omezeném rozsahu manuální nastavení polohy odpružené hmoty vůči neodpružené hmotě osobního vozidla. Materiálem pro výrobu přípravku je konstrukční ocel 11600. Pro nastavování výšky jsou příslušné tyče obrobeny do tvaru šestihranu pro klíč 19 mm. Pro možnou vzájemnou změnu polohy jednotlivých částí jsou na konci přišroubovány kulové klouby typu unibal. Systém byl na základě dlouhodobého testování vlastností vyroben. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C1 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Economical parameters
Využitím přípravku dojde k výraznému zrychlení prací a tudíž i snížení nákladů při vývoji nových automobilů.
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
ÚADI-odbor automobilů a traktorů
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—