Height Adjustable Shock Absorbers for Rear Suspension
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F12%3APR26585" target="_blank" >RIV/00216305:26210/12:PR26585 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výškově stavitelné tlumiče pro zadní zavěšení
Original language description
Při měření parametrů motorových vozidel je možné se setkat se situací, že je vyžadováno, aby v průběhu měřicí procedury zůstávala poloha odpružené hmoty (karoserie, nástavba) ve stálé poloze vůči neodpružené hmotě (kola vozidla). Jedná se např. o měřenívýškové polohy těžiště vozidla, měření aerodynamických účinků vozidla v aerodynamickém tunelu. Při využití tohoto přípravku je možné nastavovat polohu karoserie v oblasti zadní nápravy do potřebné výšky a zachovávat její polohu i při působení proudu vzduchu. Hlavní výhodou je pak možnost porovnávat měřené veličiny s CFD simulacemi, kde změna polohy karoserie při působení proudu vzduchu není zohledněna. Funkční vzorek je navržen pro zadní zavěšení klikových náprav a náprav typu multilink vozidel koncernuVW (výměnná střední část podle délky zastavěného tlumiče). Po odjištění fixace může tlumič fungovat běžným způsobem.
Czech name
Výškově stavitelné tlumiče pro zadní zavěšení
Czech description
Při měření parametrů motorových vozidel je možné se setkat se situací, že je vyžadováno, aby v průběhu měřicí procedury zůstávala poloha odpružené hmoty (karoserie, nástavba) ve stálé poloze vůči neodpružené hmotě (kola vozidla). Jedná se např. o měřenívýškové polohy těžiště vozidla, měření aerodynamických účinků vozidla v aerodynamickém tunelu. Při využití tohoto přípravku je možné nastavovat polohu karoserie v oblasti zadní nápravy do potřebné výšky a zachovávat její polohu i při působení proudu vzduchu. Hlavní výhodou je pak možnost porovnávat měřené veličiny s CFD simulacemi, kde změna polohy karoserie při působení proudu vzduchu není zohledněna. Funkční vzorek je navržen pro zadní zavěšení klikových náprav a náprav typu multilink vozidel koncernuVW (výměnná střední část podle délky zastavěného tlumiče). Po odjištění fixace může tlumič fungovat běžným způsobem.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JQ - Machinery and tools
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (New Technologies for Mechanical Engineering)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Fixace tlumičů zadní náprava
Numerical identification
—
Technical parameters
Funkční vzorek je určený pro fixaci polohy a manuální nastavení polohy odpružené hmoty vůči neodpružené hmotě osobního vozidla. Možnost výškové změny přípravku je 88 mm. Materiálem pro výrobu přípravku je konstrukční ocel 11523. Zařízení bylo na základědlouhodobého testování vlastností vyrobeno. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Economical parameters
Využitím tlumiče zařízení dojde k výraznému ke i snížení nákladů při výrobě nových automobilů.
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
ÚADI-odbor automobilů a traktorů
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—