MR clutch v.1
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F12%3APR26049" target="_blank" >RIV/00216305:26210/12:PR26049 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=1623" target="_blank" >http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=1623</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
MR spojka v.1
Original language description
Na základě zkušeností a testování funkčního vzorku "Zkušební zařízení pro ověření návrhu MR rotačního zařízení" (ID 25412) byla sestrojena magnetoreologická spojka. Inovací prošel zejména způsob uložení hřídele. Uložení muselo být rozebíratelné a dostatečně tuhé, aby se rotorové a statorová lamela nedostaly do kontaktu. Vysoká tuhost a vyšší přesnost uložení také zajistí konstantní šířku pracovní mezery a tím pádem i konstantní rozložení magnetické indukce uvnitř pracovního prostoru MR spojky. Pro spojení statorové lamely, statoru a vymezovacích prvků byla nově použita konstrukce se šrouby z nemagnetického materiálu. Měření magnetické indukce v měřící drážce MR spojky ukázalo, že je výhodnější použít měděné šrouby. Měděné šrouby byly také použity pro spojení rotorových lamel s hřídelí. Tyto konstrukční změny mnohonásobně zlepšily a zrychlily sestavování MR spojky. Protože se "Zkušební zařízení" v brzdném režimu příliš hřálo, byla MR spojka navržena s hliníkovým žebrováním pro lepší odv
Czech name
MR spojka v.1
Czech description
Na základě zkušeností a testování funkčního vzorku "Zkušební zařízení pro ověření návrhu MR rotačního zařízení" (ID 25412) byla sestrojena magnetoreologická spojka. Inovací prošel zejména způsob uložení hřídele. Uložení muselo být rozebíratelné a dostatečně tuhé, aby se rotorové a statorová lamela nedostaly do kontaktu. Vysoká tuhost a vyšší přesnost uložení také zajistí konstantní šířku pracovní mezery a tím pádem i konstantní rozložení magnetické indukce uvnitř pracovního prostoru MR spojky. Pro spojení statorové lamely, statoru a vymezovacích prvků byla nově použita konstrukce se šrouby z nemagnetického materiálu. Měření magnetické indukce v měřící drážce MR spojky ukázalo, že je výhodnější použít měděné šrouby. Měděné šrouby byly také použity pro spojení rotorových lamel s hřídelí. Tyto konstrukční změny mnohonásobně zlepšily a zrychlily sestavování MR spojky. Protože se "Zkušební zařízení" v brzdném režimu příliš hřálo, byla MR spojka navržena s hliníkovým žebrováním pro lepší odv
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (New Technologies for Mechanical Engineering)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Kopeling 1
Numerical identification
—
Technical parameters
Funkční vzorek byl na základě ověření vlastností konstrukce vyroben a je využíván jako laboratorní zařízení na pracovišti řešitele, Ústav konstruování, Fakulta strojního inženýrství, Vysoké učení technické v Brně, Technická 2896/2, 616 69 Brno. Odpovědnáosoba pro licenční jednání: Jakub Roupec, Brno, Technická 2, 541143308, yroupe00@stud.fme.vutbr.cz Funkční vzorek je umístěn a uložen v místnosti A2/412.
Economical parameters
Náklady na výrobu: 3 000 Kč
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
ÚK-odbor konstruování strojů
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Web page
—