Assessment of damage to the engine cylinder inserts of the vehicle MAN TGA 26.530
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU118583" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU118583 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Posouzení škody na vložkách válců motoru vozidla MAN TGA 26.530
Original language description
Za nezjištěných okolností došlo ve vložkách 1. a 5. válce ke vzniku trhlin, díky nimž docházelo k pronikání natlakovaných spalin do chladícího okruhu a následnému zadírání motoru. Bylo požadováno rozlišení, zda trhliny ve stěnách vložek válců vznikly v důsledku náhlé jednorázové události nebo zda vznikaly dlouhodobě. U obou vložek byly nalezeny obdobné znaky porušení v podobě průchozí trhliny uložené v obvodovém směru v přírubě a oblasti opalu na horní ploše příruby, na kterou dosedá těsnění pod hlavouválců. V jednom případě byla nalezena i související trhlina v radiálním směru, která prochází skrz stěnu vložky. Pozorované trhliny a lomové plochy v obvodovém směru vykazují znaky postupného rozvoje korozního napadení na svém povrchu, což naznačuje, žei trhliny samy vznikaly postupně. Průchozí trhlina v radiálním směru vznikla zřejmě v krátkém čase jako důsledek rozvoje porušení ve směru obvodovém. Příčinou vzniku trhlin byla zvýšená tepelná pnutí v radiálním směru v oblasti příruby, k
Czech name
Posouzení škody na vložkách válců motoru vozidla MAN TGA 26.530
Czech description
Za nezjištěných okolností došlo ve vložkách 1. a 5. válce ke vzniku trhlin, díky nimž docházelo k pronikání natlakovaných spalin do chladícího okruhu a následnému zadírání motoru. Bylo požadováno rozlišení, zda trhliny ve stěnách vložek válců vznikly v důsledku náhlé jednorázové události nebo zda vznikaly dlouhodobě. U obou vložek byly nalezeny obdobné znaky porušení v podobě průchozí trhliny uložené v obvodovém směru v přírubě a oblasti opalu na horní ploše příruby, na kterou dosedá těsnění pod hlavouválců. V jednom případě byla nalezena i související trhlina v radiálním směru, která prochází skrz stěnu vložky. Pozorované trhliny a lomové plochy v obvodovém směru vykazují znaky postupného rozvoje korozního napadení na svém povrchu, což naznačuje, žei trhliny samy vznikaly postupně. Průchozí trhlina v radiálním směru vznikla zřejmě v krátkém čase jako důsledek rozvoje porušení ve směru obvodovém. Příčinou vzniku trhlin byla zvýšená tepelná pnutí v radiálním směru v oblasti příruby, k
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
JG - Metallurgy, metal materials
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Number of pages
9
Place of publication
Neuveden
Publisher/client name
Neuveden
Version
—