All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Assessment of damage to the engine cylinder inserts of the vehicle MAN TGA 26.530

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU118583" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU118583 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Posouzení škody na vložkách válců motoru vozidla MAN TGA 26.530

  • Original language description

    Za nezjištěných okolností došlo ve vložkách 1. a 5. válce ke vzniku trhlin, díky nimž docházelo k pronikání natlakovaných spalin do chladícího okruhu a následnému zadírání motoru. Bylo požadováno rozlišení, zda trhliny ve stěnách vložek válců vznikly v důsledku náhlé jednorázové události nebo zda vznikaly dlouhodobě. U obou vložek byly nalezeny obdobné znaky porušení v podobě průchozí trhliny uložené v obvodovém směru v přírubě a oblasti opalu na horní ploše příruby, na kterou dosedá těsnění pod hlavouválců. V jednom případě byla nalezena i související trhlina v radiálním směru, která prochází skrz stěnu vložky. Pozorované trhliny a lomové plochy v obvodovém směru vykazují znaky postupného rozvoje korozního napadení na svém povrchu, což naznačuje, žei trhliny samy vznikaly postupně. Průchozí trhlina v radiálním směru vznikla zřejmě v krátkém čase jako důsledek rozvoje porušení ve směru obvodovém. Příčinou vzniku trhlin byla zvýšená tepelná pnutí v radiálním směru v oblasti příruby, k

  • Czech name

    Posouzení škody na vložkách válců motoru vozidla MAN TGA 26.530

  • Czech description

    Za nezjištěných okolností došlo ve vložkách 1. a 5. válce ke vzniku trhlin, díky nimž docházelo k pronikání natlakovaných spalin do chladícího okruhu a následnému zadírání motoru. Bylo požadováno rozlišení, zda trhliny ve stěnách vložek válců vznikly v důsledku náhlé jednorázové události nebo zda vznikaly dlouhodobě. U obou vložek byly nalezeny obdobné znaky porušení v podobě průchozí trhliny uložené v obvodovém směru v přírubě a oblasti opalu na horní ploše příruby, na kterou dosedá těsnění pod hlavouválců. V jednom případě byla nalezena i související trhlina v radiálním směru, která prochází skrz stěnu vložky. Pozorované trhliny a lomové plochy v obvodovém směru vykazují znaky postupného rozvoje korozního napadení na svém povrchu, což naznačuje, žei trhliny samy vznikaly postupně. Průchozí trhlina v radiálním směru vznikla zřejmě v krátkém čase jako důsledek rozvoje porušení ve směru obvodovém. Příčinou vzniku trhlin byla zvýšená tepelná pnutí v radiálním směru v oblasti příruby, k

Classification

  • Type

    V<sub>souhrn</sub> - Summary research report

  • CEP classification

    JG - Metallurgy, metal materials

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Number of pages

    9

  • Place of publication

    Neuveden

  • Publisher/client name

    Neuveden

  • Version