WP17M04: Electronic control unit with intelligent control of the torque
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APR28931" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PR28931 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Funkcni%20vzorky/2016/2016_FV_TDM_ECU.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Funkcni%20vzorky/2016/2016_FV_TDM_ECU.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
WP17M04: Elektronická řídicí jednotka podvozku s inteligentním ovládáním toku krouticího momentu.
Original language description
Elektronická řídicí jednotka ECU slouží k inteligentnímu řízení toku hnacího momentu. Je určena pro implementaci vyvinutého řídicího algoritmu pro automatické řízení uzavírání diferenciálu. Tato ECU bude součástí celku mechatronického systému TDM – Tatra Drive Management pro inteligentní řízení toku krouticího momentu.
Czech name
WP17M04: Elektronická řídicí jednotka podvozku s inteligentním ovládáním toku krouticího momentu.
Czech description
Elektronická řídicí jednotka ECU slouží k inteligentnímu řízení toku hnacího momentu. Je určena pro implementaci vyvinutého řídicího algoritmu pro automatické řízení uzavírání diferenciálu. Tato ECU bude součástí celku mechatronického systému TDM – Tatra Drive Management pro inteligentní řízení toku krouticího momentu.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20302 - Applied mechanics
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Josef Bozek Competence Centre for Automotive Industry</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
TDM_ECU
Numerical identification
131512
Technical parameters
Využitím tohoto zařízení lze automaticky uzavírat diferenciál a řídit inteligentně tok krouticího momentu. Základní návrh elektronické řídicí jednotky vychází z hlediska použitých snímačů a akčních členů pro mechatronický systém hnacího traktu. Vývoj je zaměřen na sofistikované řízení uzavírání příslušných diferenciálů různých uspořádání hnacího traktu vozidla. Signály z řídicí jednotky ovládají mechanické zubové spojky pomocí pneumatického válce, který je řízen akčním členem. Zařízení je umístěno ve společnosti TATRA TRUCKS a.s., Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika.
Economical parameters
Využití elektronické řídicí jednotky pro inteligentní řízení toku hnacího momentu umožní dosáhnout výrazných úspor v palivu využití hnacího momentu bez zásahu řidiče, jelikož uzavírání je realizováno kontrolním algoritmem, který inteligentně řídí tok krouticího momentu. Pro komerční využití je třeba se obrátit na společnost TATRA TRUCKS a.s. – Ing. Radomír Smolka, technický ředitel.
Application category by cost
—
Owner IČO
—
Owner name
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Funkcni%20vzorky/2016/2016_FV_TDM_ECU.pdf