All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

WP17M05: Truck prototype containing chassis with intelligent control of torque

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR29210" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR29210 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP17.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP17.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    WP17M05: Prototyp nákladního vozidla obsahující podvozek s inteligentním řízením toku krouticího momentu

  • Original language description

    Prototyp vozidla byl vytvořen pro vyvíjený mechatronický systém TDM. Tento systém obsahuje elektronickou řídicí jednotka ECU sloužící k inteligentnímu řízení toku hnacího momentu. V ECU je implementován řídicí algoritmus pro automatické řízení uzavírání diferenciálu pomocí speciálních zubových spojek. Tento mechatronický systém TDM – Tatra Drive Management je autonomní a řidič se nemusí o nic starat.

  • Czech name

    WP17M05: Prototyp nákladního vozidla obsahující podvozek s inteligentním řízením toku krouticího momentu

  • Czech description

    Prototyp vozidla byl vytvořen pro vyvíjený mechatronický systém TDM. Tento systém obsahuje elektronickou řídicí jednotka ECU sloužící k inteligentnímu řízení toku hnacího momentu. V ECU je implementován řídicí algoritmus pro automatické řízení uzavírání diferenciálu pomocí speciálních zubových spojek. Tento mechatronický systém TDM – Tatra Drive Management je autonomní a řidič se nemusí o nic starat.

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20205 - Automation and control systems

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Josef Bozek Competence Centre for Automotive Industry</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    T158_Vehicle_Prototype_TDM_SYSTE

  • Numerical identification

    144381

  • Technical parameters

    Využitím tohoto prototypu vozidla lze docílit automatického uzavírání diferenciálu a řídit inteligentně tok krouticího momentu bez zásahu řidiče. Základní návrh prototypu vozidla s TDM systémem vychází z hlediska použitých snímačů a akčních členů pro hnací trakt. Vývoj je zaměřen na sofistikované řízení uzavírání příslušných diferenciálů různých uspořádání hnacího traktu vozidla. Signály z řídicí jednotky ovládají mechanické zubové spojky pomocí pneumatického válce, který je řízen akčním členem. Zařízení je umístěno ve společnosti TATRA TRUCKS a.s., Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika.

  • Economical parameters

    Využití prototypu vozidla s mechatronickým systémem TDM pro inteligentní řízení toku hnacího momentu umožní dosáhnout výrazných úspor v palivu využití hnacího momentu bez zásahu řidiče, jelikož uzavírání je realizováno kontrolním algoritmem, který inteligentně řídí tok krouticího momentu. Pro komerční využití je třeba se obrátit na společnost TATRA TRUCKS a.s. – Ing. Radomír Smolka, technický ředitel.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

  • Owner name

    Ústav automobilního a dopravního inženýrství

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page

    http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP17.pdf