WP17M05: Truck prototype containing chassis with intelligent control of torque
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR29210" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR29210 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP17.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP17.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
WP17M05: Prototyp nákladního vozidla obsahující podvozek s inteligentním řízením toku krouticího momentu
Original language description
Prototyp vozidla byl vytvořen pro vyvíjený mechatronický systém TDM. Tento systém obsahuje elektronickou řídicí jednotka ECU sloužící k inteligentnímu řízení toku hnacího momentu. V ECU je implementován řídicí algoritmus pro automatické řízení uzavírání diferenciálu pomocí speciálních zubových spojek. Tento mechatronický systém TDM – Tatra Drive Management je autonomní a řidič se nemusí o nic starat.
Czech name
WP17M05: Prototyp nákladního vozidla obsahující podvozek s inteligentním řízením toku krouticího momentu
Czech description
Prototyp vozidla byl vytvořen pro vyvíjený mechatronický systém TDM. Tento systém obsahuje elektronickou řídicí jednotka ECU sloužící k inteligentnímu řízení toku hnacího momentu. V ECU je implementován řídicí algoritmus pro automatické řízení uzavírání diferenciálu pomocí speciálních zubových spojek. Tento mechatronický systém TDM – Tatra Drive Management je autonomní a řidič se nemusí o nic starat.
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20205 - Automation and control systems
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Josef Bozek Competence Centre for Automotive Industry</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
T158_Vehicle_Prototype_TDM_SYSTE
Numerical identification
144381
Technical parameters
Využitím tohoto prototypu vozidla lze docílit automatického uzavírání diferenciálu a řídit inteligentně tok krouticího momentu bez zásahu řidiče. Základní návrh prototypu vozidla s TDM systémem vychází z hlediska použitých snímačů a akčních členů pro hnací trakt. Vývoj je zaměřen na sofistikované řízení uzavírání příslušných diferenciálů různých uspořádání hnacího traktu vozidla. Signály z řídicí jednotky ovládají mechanické zubové spojky pomocí pneumatického válce, který je řízen akčním členem. Zařízení je umístěno ve společnosti TATRA TRUCKS a.s., Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika.
Economical parameters
Využití prototypu vozidla s mechatronickým systémem TDM pro inteligentní řízení toku hnacího momentu umožní dosáhnout výrazných úspor v palivu využití hnacího momentu bez zásahu řidiče, jelikož uzavírání je realizováno kontrolním algoritmem, který inteligentně řídí tok krouticího momentu. Pro komerční využití je třeba se obrátit na společnost TATRA TRUCKS a.s. – Ing. Radomír Smolka, technický ředitel.
Application category by cost
—
Owner IČO
—
Owner name
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP17.pdf