All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Testing of car cabin environment under various seasonal conditions to calibrate a virtual testing stand of car cabin.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU121769" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU121769 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Simulační nástroj tepelné zátěže kabiny - ověření predikce na základě validačních testů v klimatické komoře

  • Original language description

    Článek představuje možnosti a limity 1D modelu tepelné zátěže kabiny, který byl vytvořen v prostředí v Matlab. Tento jednoduchý výpočetní nástroj je určený pro rychlý výpočet rozložení teplot a tepelných toků v kabině osobního vozu pomocí bilančního přístupu s uvažování akumulace tepla v materiálech. Vyhodnocení modelu bylo provedeno na základě série testů v klimatické komoře. Teploty okolí se během testů pohybovaly v rozmezí teplot od -20 °C až po +40 °C a intenzity solárního záření až do 968 W/m2. Z výsledků vyplývá, že model je vhodný pro kvalitativní porovnávací studie vlivu provozních podmínek i materiálové skladby vozu a určení střední teploty v kabině i celkové tepelné zátěže. Naopak pro přesnější určení rozložení teplot v kabině tento nástroj není schopen nahradit přesnější, ale i časově náročnější CFD simulace.

  • Czech name

    Simulační nástroj tepelné zátěže kabiny - ověření predikce na základě validačních testů v klimatické komoře

  • Czech description

    Článek představuje možnosti a limity 1D modelu tepelné zátěže kabiny, který byl vytvořen v prostředí v Matlab. Tento jednoduchý výpočetní nástroj je určený pro rychlý výpočet rozložení teplot a tepelných toků v kabině osobního vozu pomocí bilančního přístupu s uvažování akumulace tepla v materiálech. Vyhodnocení modelu bylo provedeno na základě série testů v klimatické komoře. Teploty okolí se během testů pohybovaly v rozmezí teplot od -20 °C až po +40 °C a intenzity solárního záření až do 968 W/m2. Z výsledků vyplývá, že model je vhodný pro kvalitativní porovnávací studie vlivu provozních podmínek i materiálové skladby vozu a určení střední teploty v kabině i celkové tepelné zátěže. Naopak pro přesnější určení rozložení teplot v kabině tento nástroj není schopen nahradit přesnější, ale i časově náročnější CFD simulace.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BJ - Thermodynamics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Simulace budov a techniky prostředí

  • ISBN

    978-80-270-0772-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    154

  • Pages from-to

    1-154

  • Publisher name

    Neuveden

  • Place of publication

    Neuveden

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Nov 10, 2016

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article