Simplified model of rail vehicle suspension
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APR29383" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PR29383 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://pom.uk.fme.vutbr.cz/pdf_projekt.php?id=374" target="_blank" >http://pom.uk.fme.vutbr.cz/pdf_projekt.php?id=374</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zjednodušený model podvozku kolejového vozidla
Original language description
Program je určen pro simulace jízdy kolejového vozidla po rovné trati, především s ohledem na takzvané vrtění (vzájemné natočení skříně a podvozku). Model je řešen ve vodorovné rovině a pouze na jednom podvozku. Problematika kontaktu kola a kolejnice je modelována pomocí analytických vztahů se zohlednění takzvaného volného kanálu koleje, který je dán příčnou výchylkou kola vůči koleji, při které nedochází ke kontaktu koleje a okolku. Charakteristiky tlumičů a pružin je možno zadávat jako nelineární. Uživatel dále zadává hmotnost a rozměry podvozku, koeficient tření mezi kolem a kolejnicí, kuželovitost kol, rychlost pohybu vozidla, atd. Výstupem simulace jsou kinematické veličiny podvozku, ale také jeho silové účinky na kolej. Model je možné budit příčnou výchylkou představující nerovnosti trati, která působí na podvozek v místech dvojkolí s určitým fázovým posunem, který je závislí na rychlosti pohybu vozu.
Czech name
Zjednodušený model podvozku kolejového vozidla
Czech description
Program je určen pro simulace jízdy kolejového vozidla po rovné trati, především s ohledem na takzvané vrtění (vzájemné natočení skříně a podvozku). Model je řešen ve vodorovné rovině a pouze na jednom podvozku. Problematika kontaktu kola a kolejnice je modelována pomocí analytických vztahů se zohlednění takzvaného volného kanálu koleje, který je dán příčnou výchylkou kola vůči koleji, při které nedochází ke kontaktu koleje a okolku. Charakteristiky tlumičů a pružin je možno zadávat jako nelineární. Uživatel dále zadává hmotnost a rozměry podvozku, koeficient tření mezi kolem a kolejnicí, kuželovitost kol, rychlost pohybu vozidla, atd. Výstupem simulace jsou kinematické veličiny podvozku, ale také jeho silové účinky na kolej. Model je možné budit příčnou výchylkou představující nerovnosti trati, která působí na podvozek v místech dvojkolí s určitým fázovým posunem, který je závislí na rychlosti pohybu vozu.
Classification
Type
R - Software
CEP classification
—
OECD FORD branch
20302 - Applied mechanics
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FV30310" target="_blank" >FV30310: Developement of Magnetorheological Damping System for Railway Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Medyna
Technical parameters
Program je realizován v prostředí: Adams view 2012 software je využíván na pracovišti řešitele Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ivan Mazůrek, Brno, Technická 2, 541143308, mazurek@fme.vutbr.cz
Economical parameters
Náklady na vývoj a testování softweru: 3 000,-Kč
Owner IČO
—
Owner name
Ústav konstruování