All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Simplified model of rail vehicle suspension

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APR29383" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PR29383 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://pom.uk.fme.vutbr.cz/pdf_projekt.php?id=374" target="_blank" >http://pom.uk.fme.vutbr.cz/pdf_projekt.php?id=374</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zjednodušený model podvozku kolejového vozidla

  • Original language description

    Program je určen pro simulace jízdy kolejového vozidla po rovné trati, především s ohledem na takzvané vrtění (vzájemné natočení skříně a podvozku). Model je řešen ve vodorovné rovině a pouze na jednom podvozku. Problematika kontaktu kola a kolejnice je modelována pomocí analytických vztahů se zohlednění takzvaného volného kanálu koleje, který je dán příčnou výchylkou kola vůči koleji, při které nedochází ke kontaktu koleje a okolku. Charakteristiky tlumičů a pružin je možno zadávat jako nelineární. Uživatel dále zadává hmotnost a rozměry podvozku, koeficient tření mezi kolem a kolejnicí, kuželovitost kol, rychlost pohybu vozidla, atd. Výstupem simulace jsou kinematické veličiny podvozku, ale také jeho silové účinky na kolej. Model je možné budit příčnou výchylkou představující nerovnosti trati, která působí na podvozek v místech dvojkolí s určitým fázovým posunem, který je závislí na rychlosti pohybu vozu.

  • Czech name

    Zjednodušený model podvozku kolejového vozidla

  • Czech description

    Program je určen pro simulace jízdy kolejového vozidla po rovné trati, především s ohledem na takzvané vrtění (vzájemné natočení skříně a podvozku). Model je řešen ve vodorovné rovině a pouze na jednom podvozku. Problematika kontaktu kola a kolejnice je modelována pomocí analytických vztahů se zohlednění takzvaného volného kanálu koleje, který je dán příčnou výchylkou kola vůči koleji, při které nedochází ke kontaktu koleje a okolku. Charakteristiky tlumičů a pružin je možno zadávat jako nelineární. Uživatel dále zadává hmotnost a rozměry podvozku, koeficient tření mezi kolem a kolejnicí, kuželovitost kol, rychlost pohybu vozidla, atd. Výstupem simulace jsou kinematické veličiny podvozku, ale také jeho silové účinky na kolej. Model je možné budit příčnou výchylkou představující nerovnosti trati, která působí na podvozek v místech dvojkolí s určitým fázovým posunem, který je závislí na rychlosti pohybu vozu.

Classification

  • Type

    R - Software

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20302 - Applied mechanics

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FV30310" target="_blank" >FV30310: Developement of Magnetorheological Damping System for Railway Vehicles</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Medyna

  • Technical parameters

    Program je realizován v prostředí: Adams view 2012 software je využíván na pracovišti řešitele Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ivan Mazůrek, Brno, Technická 2, 541143308, mazurek@fme.vutbr.cz

  • Economical parameters

    Náklady na vývoj a testování softweru: 3 000,-Kč

  • Owner IČO

  • Owner name

    Ústav konstruování