All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Magnetorheological damper with short response time

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F19%3APR32207" target="_blank" >RIV/00216305:26210/19:PR32207 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/390/" target="_blank" >http://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/390/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Magnetoreologický tlumič s krátkou časovou odezvou

  • Original language description

    Jedná se o konstrukci magnetoreologického tlumiče vrtivých pohybů s krátkou časovou odezvou určeného pro podvozek kolejového vozidla. Píst tohoto tlumiče je složen z magnetického obvodu a elektromagnetické cívky. Krátká reakční doba tlumiče, prodleva mezi řídícím signálem a odezvou síly, je zajištěna speciální konstrukcí magnetického obvodu pístu tlumiče, který obsahuje drážky orientované kolmo na směr magnetického toku. Tyto drážky výrazně ovlivní elektrické vlastnosti magnetického obvodu a tím zabraňují vzniku vířivých proudů, které nejzásadněji ovlivňují reakční dobu tlumiče. Geometrie, rozměry a počet drážek byly stanoveny na základě celé řady transietních magnetických simulací. Drážky v magnetickém obvodu byly vyrobeny za pomocí elektroerozivního obrábění o šířce 0,3 mm. Časová odezva síly tohoto tlumiče dosahuje hodnoty okolo 10 ms, což je dostatečné pro efektivní semiaktivní regulaci vrtivých pohybů. Prezentovaný MR tlumič dosahuje při nulovém elektrickém proudu tlumící síly 1,1 kN (0,06 m/s) a při maximálním proudu tlumící síly 17,1 kN (0,06 m/s).

  • Czech name

    Magnetoreologický tlumič s krátkou časovou odezvou

  • Czech description

    Jedná se o konstrukci magnetoreologického tlumiče vrtivých pohybů s krátkou časovou odezvou určeného pro podvozek kolejového vozidla. Píst tohoto tlumiče je složen z magnetického obvodu a elektromagnetické cívky. Krátká reakční doba tlumiče, prodleva mezi řídícím signálem a odezvou síly, je zajištěna speciální konstrukcí magnetického obvodu pístu tlumiče, který obsahuje drážky orientované kolmo na směr magnetického toku. Tyto drážky výrazně ovlivní elektrické vlastnosti magnetického obvodu a tím zabraňují vzniku vířivých proudů, které nejzásadněji ovlivňují reakční dobu tlumiče. Geometrie, rozměry a počet drážek byly stanoveny na základě celé řady transietních magnetických simulací. Drážky v magnetickém obvodu byly vyrobeny za pomocí elektroerozivního obrábění o šířce 0,3 mm. Časová odezva síly tohoto tlumiče dosahuje hodnoty okolo 10 ms, což je dostatečné pro efektivní semiaktivní regulaci vrtivých pohybů. Prezentovaný MR tlumič dosahuje při nulovém elektrickém proudu tlumící síly 1,1 kN (0,06 m/s) a při maximálním proudu tlumící síly 17,1 kN (0,06 m/s).

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20301 - Mechanical engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FV30310" target="_blank" >FV30310: Developement of Magnetorheological Damping System for Railway Vehicles</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Rychly_MR_tlumic

  • Numerical identification

    160111

  • Technical parameters

    - Dle smlouvy o účasti na řešení projektu výzkumu a vývoje FV30310 s názvem "Vývoj magnetoreologického systému tlumení pro podvozky kolejových vozidel". - Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ing. Michal Kubík, Ph.D., VUT FSI - Funkční vzorek byl na základě ověření vlastností konstrukce vyroben a testován. Výsledky jsou uvedeny v průběžné zprávě projektu.

  • Economical parameters

    - Náklady na realizaci 35 000 Kč - Realizací funkčního vzorku byly ušetřeny významně náklady oproti vývoji a výrobě komerčním subjektem.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    00216305

  • Owner name

    Vysoké učení technické v Brně

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page

    http://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/390/