All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Demonstrator to verify the function of the MR damper with fast response

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APR33320" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PR33320 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/417" target="_blank" >http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/417</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Demonstrátor pro ověření funkce MR tlumiče s rychlou odezvou

  • Original language description

    Zkušební stend určený pro demonstraci přínosu semi-aktivního řízení MR tlumiče v podvozku kolejového vozidla. Demonstrátor se skládá ze dvou rámů: 1) spodní pevný rám – simuluje jednak skříň vlaku a jednak trať, přičemž se předpokládá, že skříň bude rovnoběžná s tratí a nebude se pohybovat; 2) horní pohyblivý rám – simuluje podvozek a jeho kmitání kolem svislé osy (vrtění). Sekundární pružiny flexicoil jsou nahrazeny tlačnými pružinami a kontakt kolo/kolej je simulován pomocí pružiny se silně nelineární charakteristikou. Parametry demonstrátoru vychází z parametrů referenčního vozidla o hmotnosti 46t. Momenty setrvačnosti jsou v měřítku 1:25. Demonstrátor je buzen pomocí rotujícího excentrického závaží poháněného asynchroním motorem o výkonu 180W, přičemž frekvence buzení je 3Hz, což odpovídá frekvenci vlnivého pohybu dvojkolí u reálného vozidla. Demonstrátor je osazen senzorem zvihu, který měří natočení rámů vůči sobě. MR tlumič je potom za pomocí systému dSpace řízen „Programem pro semi-aktivní regulaci MR tlumiče“

  • Czech name

    Demonstrátor pro ověření funkce MR tlumiče s rychlou odezvou

  • Czech description

    Zkušební stend určený pro demonstraci přínosu semi-aktivního řízení MR tlumiče v podvozku kolejového vozidla. Demonstrátor se skládá ze dvou rámů: 1) spodní pevný rám – simuluje jednak skříň vlaku a jednak trať, přičemž se předpokládá, že skříň bude rovnoběžná s tratí a nebude se pohybovat; 2) horní pohyblivý rám – simuluje podvozek a jeho kmitání kolem svislé osy (vrtění). Sekundární pružiny flexicoil jsou nahrazeny tlačnými pružinami a kontakt kolo/kolej je simulován pomocí pružiny se silně nelineární charakteristikou. Parametry demonstrátoru vychází z parametrů referenčního vozidla o hmotnosti 46t. Momenty setrvačnosti jsou v měřítku 1:25. Demonstrátor je buzen pomocí rotujícího excentrického závaží poháněného asynchroním motorem o výkonu 180W, přičemž frekvence buzení je 3Hz, což odpovídá frekvenci vlnivého pohybu dvojkolí u reálného vozidla. Demonstrátor je osazen senzorem zvihu, který měří natočení rámů vůči sobě. MR tlumič je potom za pomocí systému dSpace řízen „Programem pro semi-aktivní regulaci MR tlumiče“

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20301 - Mechanical engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FV30310" target="_blank" >FV30310: Developement of Magnetorheological Damping System for Railway Vehicles</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    DemoVrt

  • Numerical identification

    166243

  • Technical parameters

    Funkční vzorek byl vyroben za účelem demonstrace funkce navrhovaných algoritmů řízení MR tlumiče a je využíván jako laboratorní zařízení na pracovišti řešitele, Ústav konstruování, Fakulta strojního inženýrství, Vysoké učení technické v Brně, Technická 2896/2, 616 69 Brno. Licenční smlouva o využití není dosud uzavřena. Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ivan Mazůrek, Brno, Technická 2, 541143308, mazurek@fme.vutbr.cz

  • Economical parameters

    Náklady na realizaci: 100 000,- Kč

  • Application category by cost

  • Owner IČO

  • Owner name

    ÚK-odbor technické diagnostiky

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page

    http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/417