Program for semi-active regulation of MR damper
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APR33321" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PR33321 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/418" target="_blank" >http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/418</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Program pro semi-aktivní regulaci MR tlumiče
Original language description
Program je určen pro řízení MR tlumiče v zástavbě demonstrátoru vrtění a pro demonstrování jeho přínosu pro podvozek vysokorychlostního vlaku. Program umožnuje přepínat mezi modem passivního tlumiče a dvěma semiaktivními algoritmy: algoritmem Asymetric, který bude sloužit pro natáčení podvozku při průjezdu oblouky, a algoritmem Impulse, který bude sloužit ke zvýšení stability při jízdě pod rovné trati bez negativních vlivů při průjezdu obloukem. Program v reálném čase vyhodnocuje signál ze senzoru zdvihu, který měří natočení „podvozku vlaku“ vůči „skříni“ a podle zvoleného algoritmu nastavuje proud, a tedy míru tlumení tlumiče. Módy lze přepínat pomocí grafického rozhraní programu, kde se mimo jiné zobrazuje aktuální poloha podvozku a aktuální proud procházející cívkou ve tlumiči. Jako platforma pro software byl zvolen systém dSpace a s ním spojené programy ControlDesk a Matlab/Simulink.
Czech name
Program pro semi-aktivní regulaci MR tlumiče
Czech description
Program je určen pro řízení MR tlumiče v zástavbě demonstrátoru vrtění a pro demonstrování jeho přínosu pro podvozek vysokorychlostního vlaku. Program umožnuje přepínat mezi modem passivního tlumiče a dvěma semiaktivními algoritmy: algoritmem Asymetric, který bude sloužit pro natáčení podvozku při průjezdu oblouky, a algoritmem Impulse, který bude sloužit ke zvýšení stability při jízdě pod rovné trati bez negativních vlivů při průjezdu obloukem. Program v reálném čase vyhodnocuje signál ze senzoru zdvihu, který měří natočení „podvozku vlaku“ vůči „skříni“ a podle zvoleného algoritmu nastavuje proud, a tedy míru tlumení tlumiče. Módy lze přepínat pomocí grafického rozhraní programu, kde se mimo jiné zobrazuje aktuální poloha podvozku a aktuální proud procházející cívkou ve tlumiči. Jako platforma pro software byl zvolen systém dSpace a s ním spojené programy ControlDesk a Matlab/Simulink.
Classification
Type
R - Software
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FV30310" target="_blank" >FV30310: Developement of Magnetorheological Damping System for Railway Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
SW Demo
Technical parameters
Program je realizován v prostředí Matab/Simulink + ControlDesk Licenční smlouva o využití není dosud uzavřena. Software je využíván na pracovišti řešitele Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ivan Mazůrek, Brno, Technická 2, 541143308, mazurek@fme.vutbr.cz
Economical parameters
Náklady na vývoj a testování softweru: 5 000,- Kč
Owner IČO
—
Owner name
ÚK-odbor technické diagnostiky