ASYNCHRONOUS STATOR CURRENT ANALYSIS ENGINE UNDER DIFFERENT LOADS AND FAULTS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APU136878" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PU136878 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza statorového proudu asynchronního motoru při různých zatíženích a poruchách
Original language description
Příspěvek je zaměřen na analýzu statorového proudu trojfázového asynchronního motoru s kotvou nakrátko při různých zatíženích motoru a poruchách tyčí rotorové klece. V úvodu je proveden stručný rozbor diagnostiky elektrických zařízení s důrazem na elektrické motory. Dále je rozebrána jedna z důležitých metod diagnostiky uvedených zařízení, a to analýza statorového proudu. Je stručně popsán experiment, který spočíval v měření spekter statorového proudu při jmenovitém zatížení a dále při hodnotách 25% a 50% zatížení jmenovitého. Poruchy motoru byly simulovány různým přerušením vodičů (tyčí) rotoru motoru. Byly sledovány poruchy při poškození 1 vodiče, 2 vodičů vedle sebe a totéž pro 3 vodiče. Rovněž byly přerušeny 2 vodiče, a to vždy 1 a 1 vodič proti sobě a podobně 2 a 2 vodiče proti sobě. Výsledky analýzy statorového proudu při sledovaných kombinací zatížení a poruch vodičů jsou náležitě popsány a vyhodnoceny.
Czech name
Analýza statorového proudu asynchronního motoru při různých zatíženích a poruchách
Czech description
Příspěvek je zaměřen na analýzu statorového proudu trojfázového asynchronního motoru s kotvou nakrátko při různých zatíženích motoru a poruchách tyčí rotorové klece. V úvodu je proveden stručný rozbor diagnostiky elektrických zařízení s důrazem na elektrické motory. Dále je rozebrána jedna z důležitých metod diagnostiky uvedených zařízení, a to analýza statorového proudu. Je stručně popsán experiment, který spočíval v měření spekter statorového proudu při jmenovitém zatížení a dále při hodnotách 25% a 50% zatížení jmenovitého. Poruchy motoru byly simulovány různým přerušením vodičů (tyčí) rotoru motoru. Byly sledovány poruchy při poškození 1 vodiče, 2 vodičů vedle sebe a totéž pro 3 vodiče. Rovněž byly přerušeny 2 vodiče, a to vždy 1 a 1 vodič proti sobě a podobně 2 a 2 vodiče proti sobě. Výsledky analýzy statorového proudu při sledovaných kombinací zatížení a poruch vodičů jsou náležitě popsány a vyhodnoceny.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20201 - Electrical and electronic engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů