METHODOLOGY FOR PREDICTION AND EVALUATION OF THERMAL MANAGEMENT IN CABINS OF LAND VEHICLES
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APU139870" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PU139870 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
METODIKA PREDIKCE A HODNOCENÍ TEPELNÉHO MANAGEMENTU V KABINÁCH POZEMNÍCH VOZIDEL
Original language description
Předkládaná metodika integruje využití nástrojů pro predikci tepelného zatížení a tepelného komfortu v kabinách vozidel s měřením pomocí nejmodernějších měřicích technologií, jako je tepelný manekýn nebo lokální smart senzory. V rámci metodiky je shrnuto použití a implementace simulačních nástrojů jako CFD, indexů tepelného komfortu a modelů lidské termofyziologie/komfortu pro návrh a validaci systémů pro tepelný management kabiny vozidel. Dále je také podrobněji rozebrán popis laboratorního vybavení, vhodného pro zabezpečení vývojových experimentů a testování v oblasti HVAC a tepelného managementu. Využití metodiky je poté demonstrováno na konkrétním případě větracího systému pro flexibilní interiér založeném na stropní a podlahové výustce. Na závěr jsou popsány oblasti možného užití metodiky. Celá předkládaná metodologie je škálovatelná a je schopna zhodnotit vliv různých technologií HVAC na tepelný management kabiny různých vozidel (automobil, traktor, autobus atd.).
Czech name
METODIKA PREDIKCE A HODNOCENÍ TEPELNÉHO MANAGEMENTU V KABINÁCH POZEMNÍCH VOZIDEL
Czech description
Předkládaná metodika integruje využití nástrojů pro predikci tepelného zatížení a tepelného komfortu v kabinách vozidel s měřením pomocí nejmodernějších měřicích technologií, jako je tepelný manekýn nebo lokální smart senzory. V rámci metodiky je shrnuto použití a implementace simulačních nástrojů jako CFD, indexů tepelného komfortu a modelů lidské termofyziologie/komfortu pro návrh a validaci systémů pro tepelný management kabiny vozidel. Dále je také podrobněji rozebrán popis laboratorního vybavení, vhodného pro zabezpečení vývojových experimentů a testování v oblasti HVAC a tepelného managementu. Využití metodiky je poté demonstrováno na konkrétním případě větracího systému pro flexibilní interiér založeném na stropní a podlahové výustce. Na závěr jsou popsány oblasti možného užití metodiky. Celá předkládaná metodologie je škálovatelná a je schopna zhodnotit vliv různých technologií HVAC na tepelný management kabiny různých vozidel (automobil, traktor, autobus atd.).
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20303 - Thermodynamics
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Josef Bozek National Center of Competence for Surface Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.