All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Platform for micromobility

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F23%3APR37772" target="_blank" >RIV/00216305:26210/23:PR37772 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/27786790:_____/23:N0000002

  • Result on the web

    <a href="https://www.kostkakolobezky.cz/" target="_blank" >https://www.kostkakolobezky.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Platforma pro mikromobilitu

  • Original language description

    Cílem projektu příjemce byl výzkum a vývoj inovativní platformy pro mikromobilitu. Tato platforma byla navržena zcela od základu, jelikož obdobné řešení na trhu neexistuje. Výstupem je inovativní platforma s rámem děleným uprostřed, který umožňuje použití zadní pohonné části pro třístopovou variantu a v budoucnu i pro jednostopou variantu. Třístopá varianta disponuje přední řízenou a klopnou nápravou. Vyroben byl prototyp třístopé varianty, který nalezne využití pro jízdu ve městě, v horských střediscích nebo v průmyslových areálech. Inovativní platforma je určena pro jednoho až dva jezdce s možností přepravy nákladu. Pohon je zajištěn elektromotorem umístěným mimozadní kolo, díky tomu bylo dosaženo snížení neodpružených hmot. Ovládán je akcelerátorem umístěným na řídítkách. Jedná se tak o novodobý ekologický dopravní prostředek, použitelný v různorodých podmínkách. Tato multiplatforma je navržena na bázi pohonu pouze elektromotorem, nikoliv dopomoci při odrazu. Podstatnou záležitostí, kterou bylo potřeba při vývoji vzít v úvahu, byla legislativní stránka věci, kdy bylo třeba při vývoji zahrnout požadavky pro provoz na pozemních komunikacích. Při výzkumu a vývoji byl kladen důraz na vyhovění legislativním normám a zákonným úpravám provozu elektrických vozítek. U typů s výkonem od 500 W do 4 kW, anebo ve verzi do 11 kW je nutná registrační značka, řidičské oprávnění a pojištění pro možnost využití v provozu (mimo uzavřený areál). Elektromotor je opatřen řídící jednotkou, která umožňuje regulaci výkonu pro dané použití. Výstupem projektu je inovativní platforma pro mikromobilitu. Při výzkumu a vývoji příjemce spolupracoval s fakultou Strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Probíhaly zde např. simulace, analýzy jízdních vlastností nebo konfigurace softwaru řídící jednotky.

  • Czech name

    Platforma pro mikromobilitu

  • Czech description

    Cílem projektu příjemce byl výzkum a vývoj inovativní platformy pro mikromobilitu. Tato platforma byla navržena zcela od základu, jelikož obdobné řešení na trhu neexistuje. Výstupem je inovativní platforma s rámem děleným uprostřed, který umožňuje použití zadní pohonné části pro třístopovou variantu a v budoucnu i pro jednostopou variantu. Třístopá varianta disponuje přední řízenou a klopnou nápravou. Vyroben byl prototyp třístopé varianty, který nalezne využití pro jízdu ve městě, v horských střediscích nebo v průmyslových areálech. Inovativní platforma je určena pro jednoho až dva jezdce s možností přepravy nákladu. Pohon je zajištěn elektromotorem umístěným mimozadní kolo, díky tomu bylo dosaženo snížení neodpružených hmot. Ovládán je akcelerátorem umístěným na řídítkách. Jedná se tak o novodobý ekologický dopravní prostředek, použitelný v různorodých podmínkách. Tato multiplatforma je navržena na bázi pohonu pouze elektromotorem, nikoliv dopomoci při odrazu. Podstatnou záležitostí, kterou bylo potřeba při vývoji vzít v úvahu, byla legislativní stránka věci, kdy bylo třeba při vývoji zahrnout požadavky pro provoz na pozemních komunikacích. Při výzkumu a vývoji byl kladen důraz na vyhovění legislativním normám a zákonným úpravám provozu elektrických vozítek. U typů s výkonem od 500 W do 4 kW, anebo ve verzi do 11 kW je nutná registrační značka, řidičské oprávnění a pojištění pro možnost využití v provozu (mimo uzavřený areál). Elektromotor je opatřen řídící jednotkou, která umožňuje regulaci výkonu pro dané použití. Výstupem projektu je inovativní platforma pro mikromobilitu. Při výzkumu a vývoji příjemce spolupracoval s fakultou Strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Probíhaly zde např. simulace, analýzy jízdních vlastností nebo konfigurace softwaru řídící jednotky.

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20302 - Applied mechanics

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG19_262%2F0020188" target="_blank" >EG19_262/0020188: Research and development of electric assist scooters with reflection assistance and innovative platform for microbility</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Trojkolka Kostka

  • Numerical identification

    185806

  • Technical parameters

    Inovativní platforma s rámem děleným uprostřed, který umožňuje použití zadní pohonné části pro třístopovou variantu a v budoucnu i pro jednostopouvariantu. Třístopá varianta disponuje přední řízenou a klopnou nápravou. Pohon je zajištěn elektromotorem umístěným mimo zadní kolo, díky tomu bylo dosaženo snížení neodpružených hmot. Ovládán je akcelerátorem umístěným na řídítkách.

  • Economical parameters

    Obdobné řešení na trhu neexistuje. Vyroben byl prototyp třístopé varianty, který nalezne využití pro jízdu ve městě, v horských střediscích nebo v průmyslových areálech.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    00216305

  • Owner name

    Vysoké učení technické v Brně

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

    N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek

  • Web page

    https://www.kostkakolobezky.cz/