Platform for micromobility
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F23%3APR37772" target="_blank" >RIV/00216305:26210/23:PR37772 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/27786790:_____/23:N0000002
Result on the web
<a href="https://www.kostkakolobezky.cz/" target="_blank" >https://www.kostkakolobezky.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Platforma pro mikromobilitu
Original language description
Cílem projektu příjemce byl výzkum a vývoj inovativní platformy pro mikromobilitu. Tato platforma byla navržena zcela od základu, jelikož obdobné řešení na trhu neexistuje. Výstupem je inovativní platforma s rámem děleným uprostřed, který umožňuje použití zadní pohonné části pro třístopovou variantu a v budoucnu i pro jednostopou variantu. Třístopá varianta disponuje přední řízenou a klopnou nápravou. Vyroben byl prototyp třístopé varianty, který nalezne využití pro jízdu ve městě, v horských střediscích nebo v průmyslových areálech. Inovativní platforma je určena pro jednoho až dva jezdce s možností přepravy nákladu. Pohon je zajištěn elektromotorem umístěným mimozadní kolo, díky tomu bylo dosaženo snížení neodpružených hmot. Ovládán je akcelerátorem umístěným na řídítkách. Jedná se tak o novodobý ekologický dopravní prostředek, použitelný v různorodých podmínkách. Tato multiplatforma je navržena na bázi pohonu pouze elektromotorem, nikoliv dopomoci při odrazu. Podstatnou záležitostí, kterou bylo potřeba při vývoji vzít v úvahu, byla legislativní stránka věci, kdy bylo třeba při vývoji zahrnout požadavky pro provoz na pozemních komunikacích. Při výzkumu a vývoji byl kladen důraz na vyhovění legislativním normám a zákonným úpravám provozu elektrických vozítek. U typů s výkonem od 500 W do 4 kW, anebo ve verzi do 11 kW je nutná registrační značka, řidičské oprávnění a pojištění pro možnost využití v provozu (mimo uzavřený areál). Elektromotor je opatřen řídící jednotkou, která umožňuje regulaci výkonu pro dané použití. Výstupem projektu je inovativní platforma pro mikromobilitu. Při výzkumu a vývoji příjemce spolupracoval s fakultou Strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Probíhaly zde např. simulace, analýzy jízdních vlastností nebo konfigurace softwaru řídící jednotky.
Czech name
Platforma pro mikromobilitu
Czech description
Cílem projektu příjemce byl výzkum a vývoj inovativní platformy pro mikromobilitu. Tato platforma byla navržena zcela od základu, jelikož obdobné řešení na trhu neexistuje. Výstupem je inovativní platforma s rámem děleným uprostřed, který umožňuje použití zadní pohonné části pro třístopovou variantu a v budoucnu i pro jednostopou variantu. Třístopá varianta disponuje přední řízenou a klopnou nápravou. Vyroben byl prototyp třístopé varianty, který nalezne využití pro jízdu ve městě, v horských střediscích nebo v průmyslových areálech. Inovativní platforma je určena pro jednoho až dva jezdce s možností přepravy nákladu. Pohon je zajištěn elektromotorem umístěným mimozadní kolo, díky tomu bylo dosaženo snížení neodpružených hmot. Ovládán je akcelerátorem umístěným na řídítkách. Jedná se tak o novodobý ekologický dopravní prostředek, použitelný v různorodých podmínkách. Tato multiplatforma je navržena na bázi pohonu pouze elektromotorem, nikoliv dopomoci při odrazu. Podstatnou záležitostí, kterou bylo potřeba při vývoji vzít v úvahu, byla legislativní stránka věci, kdy bylo třeba při vývoji zahrnout požadavky pro provoz na pozemních komunikacích. Při výzkumu a vývoji byl kladen důraz na vyhovění legislativním normám a zákonným úpravám provozu elektrických vozítek. U typů s výkonem od 500 W do 4 kW, anebo ve verzi do 11 kW je nutná registrační značka, řidičské oprávnění a pojištění pro možnost využití v provozu (mimo uzavřený areál). Elektromotor je opatřen řídící jednotkou, která umožňuje regulaci výkonu pro dané použití. Výstupem projektu je inovativní platforma pro mikromobilitu. Při výzkumu a vývoji příjemce spolupracoval s fakultou Strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Probíhaly zde např. simulace, analýzy jízdních vlastností nebo konfigurace softwaru řídící jednotky.
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20302 - Applied mechanics
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG19_262%2F0020188" target="_blank" >EG19_262/0020188: Research and development of electric assist scooters with reflection assistance and innovative platform for microbility</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Trojkolka Kostka
Numerical identification
185806
Technical parameters
Inovativní platforma s rámem děleným uprostřed, který umožňuje použití zadní pohonné části pro třístopovou variantu a v budoucnu i pro jednostopouvariantu. Třístopá varianta disponuje přední řízenou a klopnou nápravou. Pohon je zajištěn elektromotorem umístěným mimo zadní kolo, díky tomu bylo dosaženo snížení neodpružených hmot. Ovládán je akcelerátorem umístěným na řídítkách.
Economical parameters
Obdobné řešení na trhu neexistuje. Vyroben byl prototyp třístopé varianty, který nalezne využití pro jízdu ve městě, v horských střediscích nebo v průmyslových areálech.
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
Vysoké učení technické v Brně
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Web page
https://www.kostkakolobezky.cz/