Development of Sensors for Diagnostics of Car Engine
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F04%3APU43900" target="_blank" >RIV/00216305:26220/04:PU43900 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vývoj senzoru pro diagnostiku a řízení motoru automobilu
Original language description
pojednává o vývoji senzoru klepání a metody jeho kalibrace. Tento vývoj byl prováděn ve specializované laboratoři na Ústavu automatizace a měřicí techniky FEKT VUT v Brně na základě oslovení firmy Hanhart Morkovice, respektive jejího hlavního odběrateleŠkoda Auto a.s. Princip senzoru klepání je založen na piezoelektrickém jevu, kdy snímané kmitání je převáděno na elektrické impulsy. Senzor dává řídící jednotce informaci, kdy je třeba změnit předstih motoru automobilu. Příčina klepání: Při samovznícennípalivové směsi můžeme za důvod považovat buď její chudost nebo příliš vysokou teplotu, tedy málo paliva a mnoho vzduchu. Pokud je zvyšován plnící tlak, může se stát, že motor bude zásobován takovým množstvím vzduchu, že vstřikování není schopno dodat dostatek paliva. Směs chudne a motor začíná klepat. Toto může během velice krátké doby vést k velmi rozsáhlým škodám na motoru. Klepání svědčí o tom, že směs palivo-vzduch se ve válci zapaluje dříve, než by tomu mělo být dle výpočtů řídící
Czech name
Vývoj senzoru pro diagnostiku a řízení motoru automobilu
Czech description
pojednává o vývoji senzoru klepání a metody jeho kalibrace. Tento vývoj byl prováděn ve specializované laboratoři na Ústavu automatizace a měřicí techniky FEKT VUT v Brně na základě oslovení firmy Hanhart Morkovice, respektive jejího hlavního odběrateleŠkoda Auto a.s. Princip senzoru klepání je založen na piezoelektrickém jevu, kdy snímané kmitání je převáděno na elektrické impulsy. Senzor dává řídící jednotce informaci, kdy je třeba změnit předstih motoru automobilu. Příčina klepání: Při samovznícennípalivové směsi můžeme za důvod považovat buď její chudost nebo příliš vysokou teplotu, tedy málo paliva a mnoho vzduchu. Pokud je zvyšován plnící tlak, může se stát, že motor bude zásobován takovým množstvím vzduchu, že vstřikování není schopno dodat dostatek paliva. Směs chudne a motor začíná klepat. Toto může během velice krátké doby vést k velmi rozsáhlým škodám na motoru. Klepání svědčí o tom, že směs palivo-vzduch se ve válci zapaluje dříve, než by tomu mělo být dle výpočtů řídící
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Process Control 2004
ISBN
80-7194-662-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
281-284
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Kouty nad Desnou
Event date
Jun 6, 2004
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—