NEW TRENDS IN DESIGN AND CALIBRATION OF ACCELEROMETERS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F05%3APU52405" target="_blank" >RIV/00216305:26220/05:PU52405 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
NEW TRENDS IN DESIGN AND CALIBRATION OF ACCELEROMETERS
Original language description
Accelerometers are gaining ground in many military, aerospace and automobile applications thanks to reductions in price and size, greater operating ranges, higher resonant frequencies, lower amplitude ranges, MEMS technology, and integral electronics, but several challenges remain. A knock sensor is an acceleration transducer for ignition systems of automobile engine, which incorporate knock control. A knock sensor uses a piezoelectric element to measure the inertial forces exerted upon seismic mass. Knock sensors play a dual role on engines. Like other sensors, knock sensors monitor engine operation to optimize performance. In addition, knock sensors protect the engine against power-robbing, and potentially destructive, engine knock. The main goal ofcalibration is to measure the frequency response of the sensors. The typical frequency range and vibration amplitude are from 5 kHz to 15 kHz and approximately 100 m/s2. Calibration techniques of knock sensors may be divided into two sect
Czech name
Nové trendy při návrhu a kalibraci akcelerometru
Czech description
Senzor klepání funguje na základě piezoelektrického jevu, kdy snímané kmitání je převáděno na elektrické impulsy. Principem je odeslání informace o klepání řídící jednotce, která poté změní předstih motoru. Příčina klepání: Při samovznícení palivové směsi můžeme za důvod považovat buď její chudost nebo příliš vysokou teplotu, tedy málo paliva a mnoho vzduchu. Pokud je zvyšován plnící tlak, může se stát, že motor bude zásobován takovým množstvím vzduchu, že vstřikování není schopno dodat dostatek palivva. Směs chudne a motor začíná klepat. Toto může během velice krátké doby vést k velmi rozsáhlým škodám na motoru. Klepání svědčí o tom, že směs palivo-vzduch se ve válci zapaluje dříve, než by tomu mělo být dle výpočtů řídící jednotky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of Spring School - Engineering for the Future
ISBN
83-88906-26-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
1-6
Publisher name
Kielce University of Technology
Place of publication
Kielce
Event location
Kielce
Event date
Jun 2, 2005
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—