Protect, inform and seduce – packaging technology and design
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26420%2F24%3APU155431" target="_blank" >RIV/00216305:26420/24:PU155431 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.reflex.cz/clanek/kultura/126979/preziti-a-orientace-krasna-publikace-identita-vypravuje-pribeh-ceskeho-grafickeho-designu.html" target="_blank" >https://www.reflex.cz/clanek/kultura/126979/preziti-a-orientace-krasna-publikace-identita-vypravuje-pribeh-ceskeho-grafickeho-designu.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Chránit, informovat a svádět – obalová technika a obalový design
Original language description
Příspěvek do kolektivní monografie Identita. Příběh českého grafického designu, kterou vydalo nakladatelství Paseka. Rozvoj spotřební kultury moderní doby přinášel nové distribuční a prodejní metody, vyžadující především kvalitnější a hygieničtější konstrukční řešení obalů i jejich atraktivnější vzhled. Ve snaze výrobců prosadit v konkurenčním prostředí vlastní zboží hrál proto stále významnější roli obalový design. Texty i grafika poskytovaly množství důležitých informací a zároveň apelovaly na potřeby i touhy konzumentů a sváděly je ke spontánnímu nákupnímu rozhodování. Obaly se v rukou designérů proměňovaly v působivé obrazy, které v masovém měřítku ovlivňovaly stravovací návyky i způsoby trávení volného času a utvářely představy o kvalitě života. Komerční využití obalů po druhé světové válce výrazně zasáhl program socializace průmyslu a obchodu. Centrálně plánované hospodářství narušilo vazby mezi technickými, ekonomickými a reklamními aspekty balení spotřebního zboží a československá obalová technika i design se vyvíjely odlišným způsobem, než tomu bylo na Západě.
Czech name
Chránit, informovat a svádět – obalová technika a obalový design
Czech description
Příspěvek do kolektivní monografie Identita. Příběh českého grafického designu, kterou vydalo nakladatelství Paseka. Rozvoj spotřební kultury moderní doby přinášel nové distribuční a prodejní metody, vyžadující především kvalitnější a hygieničtější konstrukční řešení obalů i jejich atraktivnější vzhled. Ve snaze výrobců prosadit v konkurenčním prostředí vlastní zboží hrál proto stále významnější roli obalový design. Texty i grafika poskytovaly množství důležitých informací a zároveň apelovaly na potřeby i touhy konzumentů a sváděly je ke spontánnímu nákupnímu rozhodování. Obaly se v rukou designérů proměňovaly v působivé obrazy, které v masovém měřítku ovlivňovaly stravovací návyky i způsoby trávení volného času a utvářely představy o kvalitě života. Komerční využití obalů po druhé světové válce výrazně zasáhl program socializace průmyslu a obchodu. Centrálně plánované hospodářství narušilo vazby mezi technickými, ekonomickými a reklamními aspekty balení spotřebního zboží a československá obalová technika i design se vyvíjely odlišným způsobem, než tomu bylo na Západě.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
60401 - Arts, Art history
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Identita - Příběh českého grafického designu
ISBN
978-80-7637-527-7
Number of pages of the result
520
Pages from-to
94-109
Number of pages of the book
520
Publisher name
Nakladatelství Paseka
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—