All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Protect, inform and seduce – packaging technology and design

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26420%2F24%3APU155431" target="_blank" >RIV/00216305:26420/24:PU155431 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.reflex.cz/clanek/kultura/126979/preziti-a-orientace-krasna-publikace-identita-vypravuje-pribeh-ceskeho-grafickeho-designu.html" target="_blank" >https://www.reflex.cz/clanek/kultura/126979/preziti-a-orientace-krasna-publikace-identita-vypravuje-pribeh-ceskeho-grafickeho-designu.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Chránit, informovat a svádět – obalová technika a obalový design

  • Original language description

    Příspěvek do kolektivní monografie Identita. Příběh českého grafického designu, kterou vydalo nakladatelství Paseka. Rozvoj spotřební kultury moderní doby přinášel nové distribuční a prodejní metody, vyžadující především kvalitnější a hygieničtější konstrukční řešení obalů i jejich atraktivnější vzhled. Ve snaze výrobců prosadit v konkurenčním prostředí vlastní zboží hrál proto stále významnější roli obalový design. Texty i grafika poskytovaly množství důležitých informací a zároveň apelovaly na potřeby i touhy konzumentů a sváděly je ke spontánnímu nákupnímu rozhodování. Obaly se v rukou designérů proměňovaly v působivé obrazy, které v masovém měřítku ovlivňovaly stravovací návyky i způsoby trávení volného času a utvářely představy o kvalitě života. Komerční využití obalů po druhé světové válce výrazně zasáhl program socializace průmyslu a obchodu. Centrálně plánované hospodářství narušilo vazby mezi technickými, ekonomickými a reklamními aspekty balení spotřebního zboží a československá obalová technika i design se vyvíjely odlišným způsobem, než tomu bylo na Západě.

  • Czech name

    Chránit, informovat a svádět – obalová technika a obalový design

  • Czech description

    Příspěvek do kolektivní monografie Identita. Příběh českého grafického designu, kterou vydalo nakladatelství Paseka. Rozvoj spotřební kultury moderní doby přinášel nové distribuční a prodejní metody, vyžadující především kvalitnější a hygieničtější konstrukční řešení obalů i jejich atraktivnější vzhled. Ve snaze výrobců prosadit v konkurenčním prostředí vlastní zboží hrál proto stále významnější roli obalový design. Texty i grafika poskytovaly množství důležitých informací a zároveň apelovaly na potřeby i touhy konzumentů a sváděly je ke spontánnímu nákupnímu rozhodování. Obaly se v rukou designérů proměňovaly v působivé obrazy, které v masovém měřítku ovlivňovaly stravovací návyky i způsoby trávení volného času a utvářely představy o kvalitě života. Komerční využití obalů po druhé světové válce výrazně zasáhl program socializace průmyslu a obchodu. Centrálně plánované hospodářství narušilo vazby mezi technickými, ekonomickými a reklamními aspekty balení spotřebního zboží a československá obalová technika i design se vyvíjely odlišným způsobem, než tomu bylo na Západě.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Identita - Příběh českého grafického designu

  • ISBN

    978-80-7637-527-7

  • Number of pages of the result

    520

  • Pages from-to

    94-109

  • Number of pages of the book

    520

  • Publisher name

    Nakladatelství Paseka

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter