LIFE CYCLE MANAGEMENT AND TOURIST DESTINATIONS IN THE CZECH REPUBLIC
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F07%3APU73461" target="_blank" >RIV/00216305:26510/07:PU73461 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
LIFE CYCLE MANAGEMENT AND TOURIST DESTINATIONS IN THE CZECH REPUBLIC
Original language description
The paper focuses on interconnecting the destination and the life cycle management (LCM) by applying the classical economic and marketing model of the "product life cycle" to tourist destinations in the Czech Republic. By applying suitably selected indicators with necessary corrections to allow for some other phenomena and processes (e.g. globalization and urbanization), quantitative and qualitative changes in destinations may be observed as a result of the development of the tourist industry in the Czech Republic. The LCM is an application of the Life-Cycle Thinking (LCT) approach whose aim is to steer the life cycle of products and services towards sustainable development. The LCM might be a systematic connection between the destination and sustainable development in, e.g., the Destination Management; it is a set of guiding principles and tools used in areas such as planning, organizing, promotion and decision.-making processes. The LCM is flexible integrated management that includes
Czech name
MANAGEMENT ŽIVOTNÍHO CYKLU A DESTINACE CESTOVNÍHO RUCHU V ČESKÉ REPUBLICE
Czech description
Příspěvek je zaměřen na propojení destinace (destination, tourist area) a managementu životního cyklu (Life cycle management - LCM) využitím klasického ekonomického a marketingového modelu "životního cyklu produktu" na destinaci cestovního ruchu České republiky. Využitím vhodně zvolených indikátorů a s nutnou korekcí na působení dalších jevů a procesů, např. globalizace, urbanizace, apod. lze sledovat kvantitativní a kvalitativní změny v destinaci vlivem rozvoje cestovního ruchu v České republice. Management životního cyklu (LCM) je aplikace uvažování v rámci životního cyklu (Life-cycle Thinking - LCT) s cílem řídit celkový životní cyklus produktů a služeb směrem k udržitelnému rozvoji. LCM může být systematické spojení destinace k udržitelnému rozvojinapř.v destinačním managementu (Destination Management) je to soubor řídících opatření a nástrojů, které jsou využívány pro oblasti: plánování, organizování, prom
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
USING EVENTS AND FESTIVALS TO DEVELOP TOURISM
ISSN
1888-1734
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
ES - SPAIN
Number of pages
259
Pages from-to
29-287
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—