All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

LIFE CYCLE MANAGEMENT AND TOURIST DESTINATIONS IN THE CZECH REPUBLIC

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F07%3APU73461" target="_blank" >RIV/00216305:26510/07:PU73461 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    LIFE CYCLE MANAGEMENT AND TOURIST DESTINATIONS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Original language description

    The paper focuses on interconnecting the destination and the life cycle management (LCM) by applying the classical economic and marketing model of the "product life cycle" to tourist destinations in the Czech Republic. By applying suitably selected indicators with necessary corrections to allow for some other phenomena and processes (e.g. globalization and urbanization), quantitative and qualitative changes in destinations may be observed as a result of the development of the tourist industry in the Czech Republic. The LCM is an application of the Life-Cycle Thinking (LCT) approach whose aim is to steer the life cycle of products and services towards sustainable development. The LCM might be a systematic connection between the destination and sustainable development in, e.g., the Destination Management; it is a set of guiding principles and tools used in areas such as planning, organizing, promotion and decision.-making processes. The LCM is flexible integrated management that includes

  • Czech name

    MANAGEMENT ŽIVOTNÍHO CYKLU A DESTINACE CESTOVNÍHO RUCHU V ČESKÉ REPUBLICE

  • Czech description

    Příspěvek je zaměřen na propojení destinace (destination, tourist area) a managementu životního cyklu (Life cycle management - LCM) využitím klasického ekonomického a marketingového modelu "životního cyklu produktu" na destinaci cestovního ruchu České republiky. Využitím vhodně zvolených indikátorů a s nutnou korekcí na působení dalších jevů a procesů, např. globalizace, urbanizace, apod. lze sledovat kvantitativní a kvalitativní změny v destinaci vlivem rozvoje cestovního ruchu v České republice. Management životního cyklu (LCM) je aplikace uvažování v rámci životního cyklu (Life-cycle Thinking - LCT) s cílem řídit celkový životní cyklus produktů a služeb směrem k udržitelnému rozvoji. LCM může být systematické spojení destinace k udržitelnému rozvojinapř.v destinačním managementu (Destination Management) je to soubor řídících opatření a nástrojů, které jsou využívány pro oblasti: plánování, organizování, prom

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    USING EVENTS AND FESTIVALS TO DEVELOP TOURISM

  • ISSN

    1888-1734

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    ES - SPAIN

  • Number of pages

    259

  • Pages from-to

    29-287

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database