All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

STAKEHOLDER RELATIONS FOCUS IN MARKETING CONCEPTS OF COMPANIES

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU79538" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU79538 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    STAKEHOLDER RELATIONS FOCUS IN MARKETING CONCEPTS OF COMPANIES

  • Original language description

    Topics relating to the position of marketing and the employment of marketing expertise have for a long time been in the forefront of interest of both academicians and practitioners. The most important among the new approaches in the marketing concept development are particularly the "relationship marketing" and "market orientation", which, among others, provide answers to some current discrepancies between academic and practical levels of marketing knowledge, abilities and skills. Recent knowledge suggests that characteristics recognizable in successful companies include particularly their strong market orientation plus another important phenomenon, namely an intensive orientation to the setting up and maintaining shareholders relationships with respect to their needs and an emphasis on a high quality of services. The aim of the article is to characterize stakeholder relationship issues within the framework of marketing concepts of industrial market companies. The key research question

  • Czech name

    ZAMĚŘENÍ NA VZTAHY SE STAKEHOLDRY V MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍCH PODNIKU

  • Czech description

    Témata týkající se postavení marketingu a využívání marketingových znalostí v podnicích jsou již delší dobu v popředí zájmu akademiků i praktiků. Mezi nové přístupy v oblasti vývoje marketingové koncepce se v současnosti řadí zejména "marketing vztahů" a"tržní orientace", jež přináší kromě jiného i odpovědi na některé současné rozpory mezi akademickou a praktickou úrovni marketingových znalostí, schopností a dovedností. Současné poznatky naznačují, že u úspěšných podniků je zřetelná zejména jejích silná orientace na trh, ale také se objevuje další významný fenomén, a to, intenzivní zaměření na vytváření a udržování vztahů se stakeholdry v návaznosti na jejich potřeby s důrazem na vysokou kvalitu služeb. Podniky musí velice přesně určit potřeby trhu azajistit, aby vyráběné produkty velmi precizně korespondovaly s potřebami zákazníků a dalších klíčových skupin stakeholdrů. Jejich hlavním cílem j

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Economics and Management 2008

  • ISBN

    978-9955-25-462-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    500

  • Pages from-to

  • Publisher name

    TECHNOLOGJA

  • Place of publication

    KAUNAS

  • Event location

    Kaunas

  • Event date

    Apr 10, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article