STAKEHOLDER RELATIONS FOCUS IN MARKETING CONCEPTS OF COMPANIES
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU79538" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU79538 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
STAKEHOLDER RELATIONS FOCUS IN MARKETING CONCEPTS OF COMPANIES
Original language description
Topics relating to the position of marketing and the employment of marketing expertise have for a long time been in the forefront of interest of both academicians and practitioners. The most important among the new approaches in the marketing concept development are particularly the "relationship marketing" and "market orientation", which, among others, provide answers to some current discrepancies between academic and practical levels of marketing knowledge, abilities and skills. Recent knowledge suggests that characteristics recognizable in successful companies include particularly their strong market orientation plus another important phenomenon, namely an intensive orientation to the setting up and maintaining shareholders relationships with respect to their needs and an emphasis on a high quality of services. The aim of the article is to characterize stakeholder relationship issues within the framework of marketing concepts of industrial market companies. The key research question
Czech name
ZAMĚŘENÍ NA VZTAHY SE STAKEHOLDRY V MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍCH PODNIKU
Czech description
Témata týkající se postavení marketingu a využívání marketingových znalostí v podnicích jsou již delší dobu v popředí zájmu akademiků i praktiků. Mezi nové přístupy v oblasti vývoje marketingové koncepce se v současnosti řadí zejména "marketing vztahů" a"tržní orientace", jež přináší kromě jiného i odpovědi na některé současné rozpory mezi akademickou a praktickou úrovni marketingových znalostí, schopností a dovedností. Současné poznatky naznačují, že u úspěšných podniků je zřetelná zejména jejích silná orientace na trh, ale také se objevuje další významný fenomén, a to, intenzivní zaměření na vytváření a udržování vztahů se stakeholdry v návaznosti na jejich potřeby s důrazem na vysokou kvalitu služeb. Podniky musí velice přesně určit potřeby trhu azajistit, aby vyráběné produkty velmi precizně korespondovaly s potřebami zákazníků a dalších klíčových skupin stakeholdrů. Jejich hlavním cílem j
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Economics and Management 2008
ISBN
978-9955-25-462-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
500
Pages from-to
—
Publisher name
TECHNOLOGJA
Place of publication
KAUNAS
Event location
Kaunas
Event date
Apr 10, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—