INCREASING THE COMPETITIVENESS OF COMPANIES BY MEANS OF COMPETITIVE INTELLIGENCE
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F19%3APU133415" target="_blank" >RIV/00216305:26510/19:PU133415 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.narodacek.cz/conference-proceedings-2019/" target="_blank" >http://www.narodacek.cz/conference-proceedings-2019/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
ZVYŠOVÁNÍ KONKURENCESCHOPNOSTI PODNIKŮ POMOCÍ COMPETITIVE INTELLIGENCE
Original language description
Příspěvek zvažuje jeden způsob, jak zvýšit konkurenceschopnost českých firem na náročném globálním trhu. Autor nejprve definuje tři základní pilíře generace konkurenceschopnosti společnosti vyjádřené svou schopností: a) vytvářet lepší škálu produktů a služeb, b) etablovat tento rozsah v náročném konkurenčním prostředí a c) zajistit výrobu inteligence jako základu pro strategické rozhodování vrcholového vedení společnosti. Autor se v následující části práce zaměřuje na úroveň jistoty inteligence jako na zásadní faktor při vytváření strategického rozhodování českých společností a dochází k některým alarmujícím závěrům. Nedoporučuje nekritické přijetí západních metod a přístupů. Domnívá se, že pro výkon Competitive Intelligence je nutné vypracovat vlastní vysoce kvalitní metodiku. V této souvislosti autor vysvětluje svůj koncept konkurenční inteligence z hlediska základních východisek. Spojuje tyto výchozí body s požadavkem na změnu paradigmatu, a to odmítnutím klasického zpravodajského cyklu s ohledem na jeho značné nedostatky a jeho nahrazením zpravodajským procesem
Czech name
ZVYŠOVÁNÍ KONKURENCESCHOPNOSTI PODNIKŮ POMOCÍ COMPETITIVE INTELLIGENCE
Czech description
Příspěvek zvažuje jeden způsob, jak zvýšit konkurenceschopnost českých firem na náročném globálním trhu. Autor nejprve definuje tři základní pilíře generace konkurenceschopnosti společnosti vyjádřené svou schopností: a) vytvářet lepší škálu produktů a služeb, b) etablovat tento rozsah v náročném konkurenčním prostředí a c) zajistit výrobu inteligence jako základu pro strategické rozhodování vrcholového vedení společnosti. Autor se v následující části práce zaměřuje na úroveň jistoty inteligence jako na zásadní faktor při vytváření strategického rozhodování českých společností a dochází k některým alarmujícím závěrům. Nedoporučuje nekritické přijetí západních metod a přístupů. Domnívá se, že pro výkon Competitive Intelligence je nutné vypracovat vlastní vysoce kvalitní metodiku. V této souvislosti autor vysvětluje svůj koncept konkurenční inteligence z hlediska základních východisek. Spojuje tyto výchozí body s požadavkem na změnu paradigmatu, a to odmítnutím klasického zpravodajského cyklu s ohledem na jeho značné nedostatky a jeho nahrazením zpravodajským procesem
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Economic and Social Challenges for European Economy
ISBN
978-80-87291-25-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
16
Pages from-to
17-32
Publisher name
Slezská Univerzita v Opavě,
Place of publication
Čeladná,
Event location
Čeladná
Event date
Sep 3, 2019
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—