Lane change test manoeuvres (test results and reconstructions)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F05%3APU57961" target="_blank" >RIV/00216305:26610/05:PU57961 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Lane change test manoeuvres (test results and reconstructions)
Original language description
The study presents the measurement results of sudden lane-changing manoeuvers. The study was aimed at the acquisition of most comprehensive information about the vehicle movement, based on the signals measured. Stress was laid in particular on the reconstruction of the car body position in the space, the sideslip angles and the acceleration of centre of gravity of the car in longitudinal and lateral directions. The study presents calculations based on the processing of output signals from optical sensors manufactured by the company CORRSYS-DATRON Sensorsysteme GmbH. Tranducers of acceleration and angle velocity are used for the verification of calculation results. In total 13 manoeuvres on the Skoda Octavia Ambiente 1.9 TDi passenger car were analyed in detail. The re-construction results were compared with those obtained by methods used for the calculation of vehicle manoeuvre, in a way to check for the possibility of utilization of such manoeuvres in practical calculations in the pra
Czech name
Lane change test manoeuvres (test results and reconstructions)
Czech description
V práci jsou prezentovány výsledky měření jízdních manévrů vozidla, při kterých byl simulován manévr náhlé změny jízdních pruhů. Cílem práce bylo na základě změřených signálů získat co nejúplnější informaci o pohybu vozidla. Důraz byl kladen zejména na rekonstrukci polohy vozidla v prostoru, úhlů směrových úchylek a podélného a příčného zrychlení v těžišti vozidla. Prezentovány jsou výpočty založené na zpracování výstupních veličin z optických snímačů od firmy CORRSYS-DATRON Sensorsystéme GmbH. Snímačezrychlení a úhlových rychlostí jsou využity pro verifikaci výsledků výpočtů. Podrobně bylo analyzováno 13 jízdních zkoušek s osobním automobilem Škoda Octavia Ambiente 1,9 TDi. Výsledky rekonstrukce byly porovnány s používanými metodami pro výpočet manévru vozidla tak, aby byla ověřena jejich využitelnost pro praktické výpočty ve znalecké praxi.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Impact the journal of the Institute of Traffic Accident Investigators
ISSN
0959-4302
e-ISSN
—
Volume of the periodical
14
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
GB - UNITED KINGDOM
Number of pages
14
Pages from-to
63-76
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—