All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Lane change test manoeuvres (test results and reconstructions)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F05%3APU57961" target="_blank" >RIV/00216305:26610/05:PU57961 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Lane change test manoeuvres (test results and reconstructions)

  • Original language description

    The study presents the measurement results of sudden lane-changing manoeuvers. The study was aimed at the acquisition of most comprehensive information about the vehicle movement, based on the signals measured. Stress was laid in particular on the reconstruction of the car body position in the space, the sideslip angles and the acceleration of centre of gravity of the car in longitudinal and lateral directions. The study presents calculations based on the processing of output signals from optical sensors manufactured by the company CORRSYS-DATRON Sensorsysteme GmbH. Tranducers of acceleration and angle velocity are used for the verification of calculation results. In total 13 manoeuvres on the Skoda Octavia Ambiente 1.9 TDi passenger car were analyed in detail. The re-construction results were compared with those obtained by methods used for the calculation of vehicle manoeuvre, in a way to check for the possibility of utilization of such manoeuvres in practical calculations in the pra

  • Czech name

    Lane change test manoeuvres (test results and reconstructions)

  • Czech description

    V práci jsou prezentovány výsledky měření jízdních manévrů vozidla, při kterých byl simulován manévr náhlé změny jízdních pruhů. Cílem práce bylo na základě změřených signálů získat co nejúplnější informaci o pohybu vozidla. Důraz byl kladen zejména na rekonstrukci polohy vozidla v prostoru, úhlů směrových úchylek a podélného a příčného zrychlení v těžišti vozidla. Prezentovány jsou výpočty založené na zpracování výstupních veličin z optických snímačů od firmy CORRSYS-DATRON Sensorsystéme GmbH. Snímačezrychlení a úhlových rychlostí jsou využity pro verifikaci výsledků výpočtů. Podrobně bylo analyzováno 13 jízdních zkoušek s osobním automobilem Škoda Octavia Ambiente 1,9 TDi. Výsledky rekonstrukce byly porovnány s používanými metodami pro výpočet manévru vozidla tak, aby byla ověřena jejich využitelnost pro praktické výpočty ve znalecké praxi.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JR - Other machinery industry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Impact the journal of the Institute of Traffic Accident Investigators

  • ISSN

    0959-4302

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    14

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    GB - UNITED KINGDOM

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    63-76

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database