All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Bus accident with pedestrian

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F11%3APU93646" target="_blank" >RIV/00216305:26610/11:PU93646 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dopravní nehoda chodce a autobusu

  • Original language description

    K předmětné dopravní nehodě byl na Ústavu soudního inženýrství zpracován znalecký posudek. Dopravní nehoda se stala v nočních hodinách. K dopravní nehodě došlo tím způsobem, že poslední cestující vystoupil z autobusu předními dveřmi. Řidič za ním zavřeldveře, podíval se levého zpětného zrcátka a rozjel se. Po rozjetí uslyšel zvuk jdoucí od podvozku. Domníval se, že se jedná o technickou závadu, a proto zastavil. Po vystoupení zjistil, že pod autobusem leží cestující, který vystoupil na zastávce předními dveřmi. V kritický den byl v místě nehody proveden pokus, při kterém byla zkoumána viditelnost z kabiny řidiče na ležícího figuranta před autobusem, a dále bylo zjištěno místo zastavení autobusu v zastávce. Z provedeného šetření vyplynulo, že nalezenéstopy na vozovce byly ve větší vzdálenosti před autobusem, než jaká byla zjištěná viditelnost na figuranta. Řidiči autobusu bylo tedy kladeno za vinu, že ležíc

  • Czech name

    Dopravní nehoda chodce a autobusu

  • Czech description

    K předmětné dopravní nehodě byl na Ústavu soudního inženýrství zpracován znalecký posudek. Dopravní nehoda se stala v nočních hodinách. K dopravní nehodě došlo tím způsobem, že poslední cestující vystoupil z autobusu předními dveřmi. Řidič za ním zavřeldveře, podíval se levého zpětného zrcátka a rozjel se. Po rozjetí uslyšel zvuk jdoucí od podvozku. Domníval se, že se jedná o technickou závadu, a proto zastavil. Po vystoupení zjistil, že pod autobusem leží cestující, který vystoupil na zastávce předními dveřmi. V kritický den byl v místě nehody proveden pokus, při kterém byla zkoumána viditelnost z kabiny řidiče na ležícího figuranta před autobusem, a dále bylo zjištěno místo zastavení autobusu v zastávce. Z provedeného šetření vyplynulo, že nalezenéstopy na vozovce byly ve větší vzdálenosti před autobusem, než jaká byla zjištěná viditelnost na figuranta. Řidiči autobusu bylo tedy kladeno za vinu, že ležíc

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AG - Legal sciences

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník anotací

  • ISBN

    978-80-214-4276-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    1-6

  • Publisher name

    Neuveden

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Apr 28, 2011

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article