Modern Vehicles' Lane Change Manoeuvre Analysis
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F22%3APU143383" target="_blank" >RIV/00216305:26610/22:PU143383 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://exfos.cz/wp-content/uploads/2022/02/ExFoS-2022-Sbornik-prispevku.pdf" target="_blank" >http://exfos.cz/wp-content/uploads/2022/02/ExFoS-2022-Sbornik-prispevku.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza vyhýbacích manévrů moderních vozidel
Original language description
S problematikou vyhýbacích manévrů se lze ve znalecké praxi setkat především, při analýze dopravních nehod v případech, ve kterých byl tento manévr součástí přednehodového nebo nehodového děje a v případech, ve kterých se vyhýbací manévr jeví jako validní, technicky přijatelná možnost odvrácení střetu. V rámci této problematiky je nutné zohlednit jízdní limity vozidel a jejich postupný technologický vývoj, zejména v oblastech podvozkových skupin, brzdové soustavy, pneumatik a asistenčních systémů, který má přímý vliv na jízdní stabilitu vozidla při dynamických jízdních manévrech. Tato skutečnost se nejvíce projevuje při jízdě na povrchu se sníženou adhezí, s čímž se lze nejčastěji setkat v podobě mokrého povrchu vozovky. Tento článek se zabývá analýzou vyhýbacích manévrů moderních vozidel, provedených na základě normy ISO 3888-2 – „Vyhýbací manévr“ (a to jak v souladu s normou, tak neparametrickými testy). Výsledné naměřené limitní hodnoty příčného zrychlení byly použity pro úpravu a ověření empirické
Czech name
Analýza vyhýbacích manévrů moderních vozidel
Czech description
S problematikou vyhýbacích manévrů se lze ve znalecké praxi setkat především, při analýze dopravních nehod v případech, ve kterých byl tento manévr součástí přednehodového nebo nehodového děje a v případech, ve kterých se vyhýbací manévr jeví jako validní, technicky přijatelná možnost odvrácení střetu. V rámci této problematiky je nutné zohlednit jízdní limity vozidel a jejich postupný technologický vývoj, zejména v oblastech podvozkových skupin, brzdové soustavy, pneumatik a asistenčních systémů, který má přímý vliv na jízdní stabilitu vozidla při dynamických jízdních manévrech. Tato skutečnost se nejvíce projevuje při jízdě na povrchu se sníženou adhezí, s čímž se lze nejčastěji setkat v podobě mokrého povrchu vozovky. Tento článek se zabývá analýzou vyhýbacích manévrů moderních vozidel, provedených na základě normy ISO 3888-2 – „Vyhýbací manévr“ (a to jak v souladu s normou, tak neparametrickými testy). Výsledné naměřené limitní hodnoty příčného zrychlení byly použity pro úpravu a ověření empirické
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů