New degree structure in higher education from the viewpoint of quantitative data
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F09%3A%230000151" target="_blank" >RIV/00237752:_____/09:#0000151 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nová struktura vysokoškolského studia z pohledu kvantitativních dat
Original language description
Článek se zabývá rozborem statistických dat a následným posouzením úspěšnosti restrukturalizace studijních programů. Statická data ukazují, že úspěšnost studia zejména v bakalářských studijních programech je i po restrukturalizaci studia stále nízká. U sledovaných technicky zaměřených vysokých škol je ještě nižší, než je tomu v průměru u všech vysokých škol. Lze z toho dovodit, že diversifikace studia proběhla do jisté míry formálně a nenaplnila očekávání, že zavedení bakalářského stupně studia umožní jeho absolvování většímu procentu populačního ročníku. Bakalářské studium stále velmi často slouží jako výběrová etapa pro vstup do navazujících magisterských studijních programů a většina absolventů bakalářských programů pokračuje ve studiu magisterském.Stávající situace nenaplňuje očekávání formulované v Bílé knize (2001), že v magisterském studiu bude pokračovat jen polovina absolventů bakalářských programů.
Czech name
Nová struktura vysokoškolského studia z pohledu kvantitativních dat
Czech description
Článek se zabývá rozborem statistických dat a následným posouzením úspěšnosti restrukturalizace studijních programů. Statická data ukazují, že úspěšnost studia zejména v bakalářských studijních programech je i po restrukturalizaci studia stále nízká. U sledovaných technicky zaměřených vysokých škol je ještě nižší, než je tomu v průměru u všech vysokých škol. Lze z toho dovodit, že diversifikace studia proběhla do jisté míry formálně a nenaplnila očekávání, že zavedení bakalářského stupně studia umožní jeho absolvování většímu procentu populačního ročníku. Bakalářské studium stále velmi často slouží jako výběrová etapa pro vstup do navazujících magisterských studijních programů a většina absolventů bakalářských programů pokračuje ve studiu magisterském.Stávající situace nenaplňuje očekávání formulované v Bílé knize (2001), že v magisterském studiu bude pokračovat jen polovina absolventů bakalářských programů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Andragogická revue
ISSN
1804-1698
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
19
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—