All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

New degree structure in higher education from the viewpoint of quantitative data

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F09%3A%230000151" target="_blank" >RIV/00237752:_____/09:#0000151 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nová struktura vysokoškolského studia z pohledu kvantitativních dat

  • Original language description

    Článek se zabývá rozborem statistických dat a následným posouzením úspěšnosti restrukturalizace studijních programů. Statická data ukazují, že úspěšnost studia zejména v bakalářských studijních programech je i po restrukturalizaci studia stále nízká. U sledovaných technicky zaměřených vysokých škol je ještě nižší, než je tomu v průměru u všech vysokých škol. Lze z toho dovodit, že diversifikace studia proběhla do jisté míry formálně a nenaplnila očekávání, že zavedení bakalářského stupně studia umožní jeho absolvování většímu procentu populačního ročníku. Bakalářské studium stále velmi často slouží jako výběrová etapa pro vstup do navazujících magisterských studijních programů a většina absolventů bakalářských programů pokračuje ve studiu magisterském.Stávající situace nenaplňuje očekávání formulované v Bílé knize (2001), že v magisterském studiu bude pokračovat jen polovina absolventů bakalářských programů.

  • Czech name

    Nová struktura vysokoškolského studia z pohledu kvantitativních dat

  • Czech description

    Článek se zabývá rozborem statistických dat a následným posouzením úspěšnosti restrukturalizace studijních programů. Statická data ukazují, že úspěšnost studia zejména v bakalářských studijních programech je i po restrukturalizaci studia stále nízká. U sledovaných technicky zaměřených vysokých škol je ještě nižší, než je tomu v průměru u všech vysokých škol. Lze z toho dovodit, že diversifikace studia proběhla do jisté míry formálně a nenaplnila očekávání, že zavedení bakalářského stupně studia umožní jeho absolvování většímu procentu populačního ročníku. Bakalářské studium stále velmi často slouží jako výběrová etapa pro vstup do navazujících magisterských studijních programů a většina absolventů bakalářských programů pokračuje ve studiu magisterském.Stávající situace nenaplňuje očekávání formulované v Bílé knize (2001), že v magisterském studiu bude pokračovat jen polovina absolventů bakalářských programů.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Andragogická revue

  • ISSN

    1804-1698

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    1

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database