All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Who governs Czech universities? Qualitative study of decision-making mechanisms at two faculties of two Czech universities

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F10%3A%230000171" target="_blank" >RIV/00237752:_____/10:#0000171 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.csvs.cz/aula/201004.php" target="_blank" >http://www.csvs.cz/aula/201004.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kdo vládne českým vysokým školám? Kvalitativní studie rozhodovacích mechanismů na dvou fakultách a jejich katedrách

  • Original language description

    Vládnutí ve vysokém školství prošlo v posledních dvou desetiletích v Evropě zásadními proměnami. V oblasti výzkumu vysokého školství u nás toto téma dosud stojí na pokraji zájmu. Především téměř chybí studie vládnutí v českém vysokém školství vycházejícíz empirického sociálněvědního přístupu. V našem výzkumu jsme se pokusili o sondu do mechanismů a procesů vládnutí na dvou nejnižších úrovních (katedry a fakulty) dvou různých českých vysokých škol. Na každé z vybraných fakult byly provedeny čtyři polostandardizované rozhovory. Výsledky naší studie hovoří o tom, že hlavním rysem procesů vládnutí je dominantní role vyučujících. Naše závěry v tomto ohledu odpovídají závěrům dalších studií interpretujících vládnutí v českém vysokém školství jako příklad koexistence akademické oligarchie, charakteristické spíše pro elitní fázi vývoje moderního vysokého školství (Trow 2006), s masovým a univerzálním přístupem k vysokému školství (Dobbins 2008; Prudký, Pabian, Šima 2010).

  • Czech name

    Kdo vládne českým vysokým školám? Kvalitativní studie rozhodovacích mechanismů na dvou fakultách a jejich katedrách

  • Czech description

    Vládnutí ve vysokém školství prošlo v posledních dvou desetiletích v Evropě zásadními proměnami. V oblasti výzkumu vysokého školství u nás toto téma dosud stojí na pokraji zájmu. Především téměř chybí studie vládnutí v českém vysokém školství vycházejícíz empirického sociálněvědního přístupu. V našem výzkumu jsme se pokusili o sondu do mechanismů a procesů vládnutí na dvou nejnižších úrovních (katedry a fakulty) dvou různých českých vysokých škol. Na každé z vybraných fakult byly provedeny čtyři polostandardizované rozhovory. Výsledky naší studie hovoří o tom, že hlavním rysem procesů vládnutí je dominantní role vyučujících. Naše závěry v tomto ohledu odpovídají závěrům dalších studií interpretujících vládnutí v českém vysokém školství jako příklad koexistence akademické oligarchie, charakteristické spíše pro elitní fázi vývoje moderního vysokého školství (Trow 2006), s masovým a univerzálním přístupem k vysokému školství (Dobbins 2008; Prudký, Pabian, Šima 2010).

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    18

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    2-16

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database