All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The transition from high school to university - perspective of first-year university students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F19%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00237752:_____/19:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2020/02/final_clanek_TACR_1507_fin.pdf" target="_blank" >https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2020/02/final_clanek_TACR_1507_fin.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Přechod ze střední na vysokou školu – perspektiva studentů 1. ročníků vysokých škol

  • Original language description

    Článek je analytickou reflexí přechodu studentů ze střední školy na vysokou školu. Přechod tohoto typu chápeme jako dílčí ale podstatnou součást problému vysoké míry předčasného ukončování studia v českém vysokém školství. Kvantitativní data (n = 484) byla sbírána na dvou vybraných typech fakult (humanitní a technické) mezi student prvních ročníků VŠ bakalářských studií. V analýze se zaměřujeme především na obsah kurikula a organizační kontext tohoto přechodu. Hlavními otázkami jsou: jak studenti reflektují kontinuitu / nepřetržitost studia na středních a vysokých školách a také organizaci vysokoškolského studia ve vztahu k jejich předchozím vzdělávacím zkušenostem. Jako hlavní faktory ovlivńující postoje studentů byly identifikovány: typ střední školy, motivace ke studiu na VŠ a relevance informací o studiu: načasování, dostupnost nebo kvalita.

  • Czech name

    Přechod ze střední na vysokou školu – perspektiva studentů 1. ročníků vysokých škol

  • Czech description

    Článek je analytickou reflexí přechodu studentů ze střední školy na vysokou školu. Přechod tohoto typu chápeme jako dílčí ale podstatnou součást problému vysoké míry předčasného ukončování studia v českém vysokém školství. Kvantitativní data (n = 484) byla sbírána na dvou vybraných typech fakult (humanitní a technické) mezi student prvních ročníků VŠ bakalářských studií. V analýze se zaměřujeme především na obsah kurikula a organizační kontext tohoto přechodu. Hlavními otázkami jsou: jak studenti reflektují kontinuitu / nepřetržitost studia na středních a vysokých školách a také organizaci vysokoškolského studia ve vztahu k jejich předchozím vzdělávacím zkušenostem. Jako hlavní faktory ovlivńující postoje studentů byly identifikovány: typ střední školy, motivace ke studiu na VŠ a relevance informací o studiu: načasování, dostupnost nebo kvalita.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL01000219" target="_blank" >TL01000219: Study non-completion at higher education: problem of transfer from secondary to tertiary education</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů