The transition from high school to university - perspective of first-year university students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F19%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00237752:_____/19:N0000005 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2020/02/final_clanek_TACR_1507_fin.pdf" target="_blank" >https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2020/02/final_clanek_TACR_1507_fin.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přechod ze střední na vysokou školu – perspektiva studentů 1. ročníků vysokých škol
Original language description
Článek je analytickou reflexí přechodu studentů ze střední školy na vysokou školu. Přechod tohoto typu chápeme jako dílčí ale podstatnou součást problému vysoké míry předčasného ukončování studia v českém vysokém školství. Kvantitativní data (n = 484) byla sbírána na dvou vybraných typech fakult (humanitní a technické) mezi student prvních ročníků VŠ bakalářských studií. V analýze se zaměřujeme především na obsah kurikula a organizační kontext tohoto přechodu. Hlavními otázkami jsou: jak studenti reflektují kontinuitu / nepřetržitost studia na středních a vysokých školách a také organizaci vysokoškolského studia ve vztahu k jejich předchozím vzdělávacím zkušenostem. Jako hlavní faktory ovlivńující postoje studentů byly identifikovány: typ střední školy, motivace ke studiu na VŠ a relevance informací o studiu: načasování, dostupnost nebo kvalita.
Czech name
Přechod ze střední na vysokou školu – perspektiva studentů 1. ročníků vysokých škol
Czech description
Článek je analytickou reflexí přechodu studentů ze střední školy na vysokou školu. Přechod tohoto typu chápeme jako dílčí ale podstatnou součást problému vysoké míry předčasného ukončování studia v českém vysokém školství. Kvantitativní data (n = 484) byla sbírána na dvou vybraných typech fakult (humanitní a technické) mezi student prvních ročníků VŠ bakalářských studií. V analýze se zaměřujeme především na obsah kurikula a organizační kontext tohoto přechodu. Hlavními otázkami jsou: jak studenti reflektují kontinuitu / nepřetržitost studia na středních a vysokých školách a také organizaci vysokoškolského studia ve vztahu k jejich předchozím vzdělávacím zkušenostem. Jako hlavní faktory ovlivńující postoje studentů byly identifikovány: typ střední školy, motivace ke studiu na VŠ a relevance informací o studiu: načasování, dostupnost nebo kvalita.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL01000219" target="_blank" >TL01000219: Study non-completion at higher education: problem of transfer from secondary to tertiary education</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů