Final Report- Graduate 2018
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F19%3AN0000009" target="_blank" >RIV/00237752:_____/19:N0000009 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2019/11/Absolvent_2018_souhrnna_zprava_final_13.pdf" target="_blank" >https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2019/11/Absolvent_2018_souhrnna_zprava_final_13.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Souhrnná výzkumná zpráva z šetřetření Absolvent 2018
Original language description
Šetření Absolvent 2018 bylo realizováno v období, kdy byla v České republice z pohledu zaměstnanců (a tedy i absolventů vysokých škol v pozici zaměstnanců nebo uchazečů o zaměstnání) bezprecedentně příznivá situace na trhu práce charakteristická nízkou nezaměstnaností a v evropském kontextu výjimečnou dynamikou růstu nominálních mezd. Dotazovaní absolventi získali své vzdělání v České republice na vysokých školách, které měly zajímavé příležitosti (více či méně úspěšně využívané) jak k financování rozvoje vzdělávání, výzkumu a třetí role, tak k investování do infrastruktury a podpůrných procesů, a to zejména díky fondům Evropské unie. Na druhou stranu se vysoké školy učily vyrovnávat se vzrůstající byrokracií a čelit úbytku studentů v důsledku demografického vývoje s předsevzetím zachovat standardy kvality vysokoškolského vzdělání a zároveň udržet svou finanční stabilitu. Šetření se zúčastnilo celkem 37 vysokých škol – 23 veřejných a 14 soukromých – a soubor využitelnýpro analýzy čítá 21 166 vyplněných dotazníků. Cílovou skupinou jsou absolventi vysokých škol z let 2013–2017 (1 až 5 let po získání diplomu), kteří již nestudují další studijní program vedoucí k získáníakademického titulu. Shrnutí výsledků šetření sleduje detailní zpracování výsledků v celkové zprávě o šetření, aby si zájemce mohl případně jednoduše najít další podrobnosti v jednotlivých kapitolách. Ty jsou rozděleny do následujících tematických oblastí: Hodnocení vysokoškolského studia; Přechod ze školy do praxe; Současná práce; Kompetence; Regionální mobility absolventů vysokých ško; Sociální zázemí; Pohled zaměstnavatelů na absolventy vysokých škol Dále shrnutí nabízí vybraná průřezová témata a doporučení pro tvorbu vzdělávací politiky.
Czech name
Souhrnná výzkumná zpráva z šetřetření Absolvent 2018
Czech description
Šetření Absolvent 2018 bylo realizováno v období, kdy byla v České republice z pohledu zaměstnanců (a tedy i absolventů vysokých škol v pozici zaměstnanců nebo uchazečů o zaměstnání) bezprecedentně příznivá situace na trhu práce charakteristická nízkou nezaměstnaností a v evropském kontextu výjimečnou dynamikou růstu nominálních mezd. Dotazovaní absolventi získali své vzdělání v České republice na vysokých školách, které měly zajímavé příležitosti (více či méně úspěšně využívané) jak k financování rozvoje vzdělávání, výzkumu a třetí role, tak k investování do infrastruktury a podpůrných procesů, a to zejména díky fondům Evropské unie. Na druhou stranu se vysoké školy učily vyrovnávat se vzrůstající byrokracií a čelit úbytku studentů v důsledku demografického vývoje s předsevzetím zachovat standardy kvality vysokoškolského vzdělání a zároveň udržet svou finanční stabilitu. Šetření se zúčastnilo celkem 37 vysokých škol – 23 veřejných a 14 soukromých – a soubor využitelnýpro analýzy čítá 21 166 vyplněných dotazníků. Cílovou skupinou jsou absolventi vysokých škol z let 2013–2017 (1 až 5 let po získání diplomu), kteří již nestudují další studijní program vedoucí k získáníakademického titulu. Shrnutí výsledků šetření sleduje detailní zpracování výsledků v celkové zprávě o šetření, aby si zájemce mohl případně jednoduše najít další podrobnosti v jednotlivých kapitolách. Ty jsou rozděleny do následujících tematických oblastí: Hodnocení vysokoškolského studia; Přechod ze školy do praxe; Současná práce; Kompetence; Regionální mobility absolventů vysokých ško; Sociální zázemí; Pohled zaměstnavatelů na absolventy vysokých škol Dále shrnutí nabízí vybraná průřezová témata a doporučení pro tvorbu vzdělávací politiky.
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Number of pages
237
Place of publication
Praha
Publisher/client name
MŠMT
Version
—