All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Prototype of modular control unit of turbo-prop aircraft engine

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00532304%3A_____%2F23%3AN0000001" target="_blank" >RIV/00532304:_____/23:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.unis.cz" target="_blank" >http://www.unis.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prototyp modulární řídicí jednotky turbovrtulového leteckého motoru - ŘJ

  • Original language description

    Výsledkem projektu je prototyp modulární Řídicí Jednotky (ŘJ) turbovrtulového leteckého motoru a prototypy komplexních testovacích prostředí TPR_SIM a TPR_HW. Aplikační komerční oblastí výsledku ŘJ jsou turbovrtulové pohonné jednotky pro kategorii malých letadel CS-23 (SAT). Modulární architektura řídicí jednotky umožňuje řešit potřeby pohonných jednotek s redundantní zpětnou vazbou hydromechanickou i plně elektronickou. Testovací prostředí TPR_SIM a TPR_HW jsou navrženy pro potřeby komplexního testování ŘJ s možností úpravy parametrů řízeného turbovrtulového motoru dle parametrů a výkonnosti finálního provedení a zástavby na létajícím prostředku.

  • Czech name

    Prototyp modulární řídicí jednotky turbovrtulového leteckého motoru - ŘJ

  • Czech description

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20201 - Electrical and electronic engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG20_321%2F0024513" target="_blank" >EG20_321/0024513: Advanced Engine Control Systems (AECS)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    ECU2-00.00, SN: X001,2,3,4,5-C301 (5ks)

  • Numerical identification

    ECU2-00.00, SN: X001,2,3,4,5-C301 (5ks)

  • Technical parameters

    Mechanické parametry ECU2 Velikost (délka x šířka x výška) 177,5 x 234 x 31 mm (bez kolíků 3x10) Hmotnost 715 g Elektrické parametry Nominální rozsah napájecího napětí 18 – 30,3V Mezní rozsah napájecího napětí 16 – 32,2 V Maximální napájecí proud 2x9A + 2x1A Funkční parametry Hodnota Jednotka Otáčky vrtule - NVV 0 ÷ 2282 RPM Otáčky volné turbíny - NSTMKRV 0 ÷ 35200 RPM Otáčky volné turbíny - NSTAZST 0 ÷ 40000 RPM Otáčky plynového generátoru - NGG 0 ÷ 49670 RPM Otáčky plynového generátoru - NGGMKRV 0 ÷ 49670 RPM Tlak oleje v reduktoru (točivý moment) – PIKM 1 ÷ 40,7 kgf/cm2 Teplota volné turbíny - TSTTOT 0 ÷ 750 °C Atmosférický tlak - PVN 0 ÷ 1,2 kgf/cm2 Atmosférická teplota - TVCHTOT -60 ÷ 100 °C Snímač polohy dávkovače paliva – ALPHADEG 3 ÷ 37 ° Úhlová poloha páky - ALPHARD 0 ÷ 120 ° Teplota vstupního oleje motoru - TMVCH -60 ÷ 130 °C Vstupní tlak oleje v motoru - PMVCH 0 ÷ 6 kgf/cm2 Vstupní tlak v tryskách - PTF 0 ÷ 20,4 kgf/cm2 Monitorování a regenerace znečištění oleje - přední – RTSSRED 5100 Ω 0,25 ÷ 36 W Monitorování a regenerace znečištění oleje - zadní - RTSSOPT 5100 Ω 0,25 ÷ 36 W Snímač vibrací předního ložiska - VPP 0 ÷ 200 g Snímač vibrací zadního ložiska - VZP 0 ÷ 200 g Digitální vstupy/výstupy 21 ks Analogové výstupy 10 ks Typ komunikace ARINC 429 2x OUT, 1x IN CAN 1x ETHERNET 1x

  • Economical parameters

    • zkrácení doby vývoje o 30 % díky modulární architektuře, ke které je alokována vývojová dokumentace, • rychlejší uvedení inovovaných výrobků na trh díky převzetí jednotlivých ověřených modulů a technologických částí, • ověřené nové technologie, které lze uplatnit v celém portfoliu řídicích systémů řešitele, a to napříč aplikační oblastí, • dosaženo rozšíření produktové řady řešitele v oblasti řídicích systémů určených pro kritické aplikace, • dosaženo zvýšení spolehlivosti, životnosti a robustnosti návrhu, • rozšíření VaV kapacit řešitele o 2 nové pracovní pozice pro absolventy a 2 pracovní pozice pro studenty, • díky rozšíření produktového portfolia a realizaci dalších produktů založených na výsledcích tohoto VaV projektu, které začnou v roce 2025 přecházet do sériové výroby, lze předpokládat navýšení výrobních kapacit o 4 pracovní pozice, které se budou podílet na výrobě, servisu a zákaznické podpoře.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    00532304

  • Owner name

    UNIS, a.s.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Licence fee requirement

  • Web page

    www.unis.cz