All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Prototype verification environment for HW verification and environmental testing of prototype aircraft engine control system-TPR_HW

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00532304%3A_____%2F23%3AN0000003" target="_blank" >RIV/00532304:_____/23:N0000003 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.unis.cz" target="_blank" >http://www.unis.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prototyp verifikačního prostředí pro verifikaci HW a enviromentální zkoušky prototypu řídicího systému leteckých motorů -TPR HW

  • Original language description

    Testovací prostředí THI1 slouží k ověření prototypu HW jednotky ECU2 a pro environmentální testy dle RTCA/DO-160G. Umožňuje nastavení pracovních bodů a čtení rozhraní jednotky ECU2, přičemž následně lze vyhodnocovat odolnost jednotky vůči vlivům prostředí, tedy její schopnost zachovat si správnou funkci za působení okolního prostředí. Přesnosti měření a nastavení výstupů THI1 jsou řádově vyšší, než jaké jsou definovány pro jednotku ECU2. Zvolené moduly splňují stejné nebo vyšší požadavky na odolnost vůči vnějším vlivům dle RTCA/DO-160G jako jednotka ECU2, především v oblasti odolnosti vůči bleskům, elektromagnetického vyzařování a rušení atd. Ověření HW jednotky ECU2 lze provádět na úrovni jednotlivých desek a to tak, že k testovacímu prostředí je možné připojit jehlové pole, které sbírá signály z DPS, nebo na úrovni jednokanálové varianty typu ECU nebo více kanálové sestavy typu FADEC.

  • Czech name

    Prototyp verifikačního prostředí pro verifikaci HW a enviromentální zkoušky prototypu řídicího systému leteckých motorů -TPR HW

  • Czech description

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20201 - Electrical and electronic engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG20_321%2F0024513" target="_blank" >EG20_321/0024513: Advanced Engine Control Systems (AECS)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    TPR_HW

  • Numerical identification

    TPR_HW

  • Technical parameters

    Hodnota jednotka Mechanické parametry THI1 Rack nVent Novastar 34U/800D Velikost (délka x šířka x výška) 800 x 553 x 1765 mm Hmotnost 80 kg Elektrické parametry Napájecí napětí testeru 230 VAC Výstupní napětí 6x 0 ÷ 40 V Výstupní proud 6x 0 ÷10 A Funkční parametry Otáčky vrtule - NVV 46 ÷ 617 Hz Otáčky volné turbíny - NSTMKRV 12 ÷ 617 Hz Otáčky volné turbíny - NSTAZST 186 ÷ 6334 Hz Otáčky plynového generátoru - NGG 58 ÷ 2434 Hz Otáčky plynového generátoru - NGGMKRV 58 ÷ 2434 Hz Tlak oleje v reduktoru (točivý moment) – PIKM 0 ÷ 124 mV Teplota volné turbíny - TSTTOT -8 ÷ 60 mV Atmosférická teplota - TVCHTOT 36 ÷ 120 Ω Snímač polohy dávkovače paliva – ALPHADEG 2400 Hz Úhlová poloha páky - ALPHARD 2000 Hz Teplota vstupního oleje motoru - TMVCH 36 ÷ 120 Ω Vstupní tlak oleje v motoru - PMVCH -11 ÷ 184 mV Vstupní tlak v tryskách - PTF - 8,2 ÷ 137 mV Monitorování a regenerace znečištění 5 ÷ 5700 Ω oleje - přední – RTSSRED 100 W Monitorování a regenerace znečištění 5 ÷ 5700 Ω oleje - zadní - RTSSOPT 100 W Snímač vibrací předního ložiska - VPP 0 ÷ 200 g Snímač vibrací zadního ložiska - VZP 0 ÷ 200 g Digitální vstupy/výstupy 20 ks Analogové výstupy 10 ks Typ komunikace ARINC 429 2x OUT, 4x IN CAN 1x ETHERNET 1x

  • Economical parameters

    • zkrácení doby vývoje o 30 % díky modulární architektuře, ke které je alokována vývojová dokumentace, • rychlejší uvedení inovovaných výrobků na trh díky převzetí jednotlivých ověřených modulů a technologických částí, • ověřené nové technologie, které lze uplatnit v celém portfoliu řídicích systémů řešitele, a to napříč aplikační oblastí, • dosaženo rozšíření produktové řady řešitele v oblasti řídicích systémů určených pro kritické aplikace, • dosaženo zvýšení spolehlivosti, životnosti a robustnosti návrhu, • rozšíření VaV kapacit řešitele o 2 nové pracovní pozice pro absolventy a 2 pracovní pozice pro studenty, • díky rozšíření produktového portfolia a realizaci dalších produktů založených na výsledcích tohoto VaV projektu, které začnou v roce 2025 přecházet do sériové výroby, lze předpokládat navýšení výrobních kapacit o 4 pracovní pozice, které se budou podílet na výrobě, servisu a zákaznické podpoře.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    00532304

  • Owner name

    UNIS, a.s.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Licence fee requirement

  • Web page

    www.unis.cz