All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Prototype test environment of the aircraft engine simulator and on-board instrumentation simulator-TPR-SIM

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00532304%3A_____%2F23%3AN0000002" target="_blank" >RIV/00532304:_____/23:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.unis.cz" target="_blank" >http://www.unis.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prototyp testovacího prostředí simulátoru leteckého motoru a palubních přístrojů TPR_SIM

  • Original language description

    Testovací prostředí bylo navrženo s ohledem na ověření ECU2 a to jak v jednokanálové konfiguraci, tak v provedení vícekanálovém. Toto komplexní testovací prostředí je primárně určeno k ověření jednotlivých funkcí v různých krocích vývoje. Testovací prostředí musí umožnovat plně otestovat řídicí systém před zkouškami na reálném motoru. Dále musí tento řídicí systém umožnit verifikaci všech funkcí řídicího systému, které nelze kvůli hazardním stavům na reálném motoru provádět např. přetočení turbíny, vysoká úroveň vibrací atd. Testovací prostředí TES1 tedy slouží k real-time HIL testování ŘJ během vývoje. TES1 obsahuje model řízeného motoru, který lze parametricky měnit, a také další systémy z paluby letounu. Umožňuje kontinuální přenastavování parametrů a adekvátně reaguje na chování jednotky například během startu, za letu atp.. Zároveň je schopno testovat i mimo povolené rozsahy parametrů jednotky a ověřovat tak robustnost zařízení řídicích a monitorovacích algoritmů. Testy jsou prováděny na úrovni celého systému na zkompletované nebo polozkompletované jednotce (nikoliv tedy na úrovni desek a měřících bodů). TES1 je určeno pro provádění zákaznické validace.

  • Czech name

    Prototyp testovacího prostředí simulátoru leteckého motoru a palubních přístrojů TPR_SIM

  • Czech description

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20201 - Electrical and electronic engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG20_321%2F0024513" target="_blank" >EG20_321/0024513: Advanced Engine Control Systems (AECS)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    TES1 (TPR_SIM)

  • Numerical identification

    TES1 (TPR_SIM)

  • Technical parameters

    Mech.parametry TES1 Hodnota jednotka Rack nVent Novastar 38U/800D Velikost (délkaxšířkaxvýška) 800 x 553 x 1900 mm Hmotnost 125kg Elektrické parametry Napájecí napětí testeru 230 VAC Výstup.napětí 4x 0 ÷ 40 V Výstup.proud 4x 0 ÷10 A Funkční parametry Otáčky vrtule - NVV 46 ÷ 617 Hz Otáčky volné turbíny - NSTMKRV 12 ÷ 617 Hz Otáčky volné turbíny - NSTAZST 186 ÷ 6334 Hz Otáčky plynového generátoru - NGG 58 ÷ 2434 Hz Otáčky plynového generátoru - NGGMKRV 58 ÷ 2434 Hz Tlak oleje v reduktoru (točivý moment) – PIKM 0 ÷ 124 mV Teplota volné turbíny - TSTTOT -8 ÷ 60 mV Atmosférická teplota - TVCHTOT 36 ÷ 120 Ω Snímač polohy dávkovače paliva – ALPHADEG 2400 Hz Úhlová poloha páky - ALPHARD 2000 Hz Teplota vstupního oleje motoru - TMVCH 36 ÷ 120 Ω Vstupní tlak oleje v motoru - PMVCH -11 ÷ 184 mV Vstupní tlak v tryskách - PTF - 8,2 ÷ 137 mV Monitorování a regenerace znečištění 5 ÷ 5700 Ω oleje - přední – RTSSRED 100 W Monitorování a regenerace znečištění 5 ÷ 5700 Ω oleje - zadní - RTSSOPT 100 W Snímač vibrací předního ložiska - VPP 0 ÷ 200 g Snímač vibrací zadního ložiska - VZP 0 ÷ 200 g Digitální vstupy/výstupy 20 ks Analogové výstupy 10 ks Typ komunikace ARINC 429 2x OUT, 1x IN CAN,ETHERNET 1x

  • Economical parameters

    • zkrácení doby vývoje o 30 % díky modulární architektuře, ke které je alokována vývojová dokumentace, • rychlejší uvedení inovovaných výrobků na trh díky převzetí jednotlivých ověřených modulů a technologických částí, • ověřené nové technologie, které lze uplatnit v celém portfoliu řídicích systémů řešitele, a to napříč aplikační oblastí, • dosaženo rozšíření produktové řady řešitele v oblasti řídicích systémů určených pro kritické aplikace, • dosaženo zvýšení spolehlivosti, životnosti a robustnosti návrhu, • rozšíření VaV kapacit řešitele o 2 nové pracovní pozice pro absolventy a 2 pracovní pozice pro studenty, • díky rozšíření produktového portfolia a realizaci dalších produktů založených na výsledcích tohoto VaV projektu, které začnou v roce 2025 přecházet do sériové výroby, lze předpokládat navýšení výrobních kapacit o 4 pracovní pozice, které se budou podílet na výrobě, servisu a zákaznické podpoře.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    00532304

  • Owner name

    UNIS, a.s.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Licence fee requirement

  • Web page

    www.unis.cz