Customers´ preferences measurement as a basis for sale proposal
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01801376%3A_____%2F16%3AN0000002" target="_blank" >RIV/01801376:_____/16:N0000002 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.dfek.zcu.cz/tvp/doc/akt/1-2016-clanek-8.pdf" target="_blank" >https://www.dfek.zcu.cz/tvp/doc/akt/1-2016-clanek-8.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Měření preferencí zákazníků jako podklad pro koncipování nabídky
Original language description
V podmínkách zostřené konkurence a nasycenosti trhu vyvstává silná potřeba optimalizovat prodejní nabídky. Rovněž je třeba hledat preciznější a dokonalejší metody na měření a hodnocení zákaznických preferencí. Tento článek pojednává o hodnotě vnímané zákazníky v podmínkách internetového obchodování. Aby bylo možné identifikovat a zkoumat preference zákazníků, byl proveden rozsáhlý průzkum (na vzorku 607 respondentů), a to u zákazníků nakupujících dárky a běžné spotřební zboží. Nejprve byly preference formulovány v rámci focus group a teprve ty nejzásadnější se staly předmětem dotazníku. Je zdůrazněn výběr segmentu (dle druhu nakupovaného zboží), protože mnoho výzkumníků pracuje pouze s tradičními segmentačními kritérii (věk, příjem, pohlaví, atd). Tento výzkum pracuje s rozdíly mezi nakupujícími-uživateli a nakupujícími-neuživateli. Pro zhodnocení zákaznických preferencí byl zvolen efektivní model rozhodování, a tím byly získány podrobnější výstupy, než pomocí tradičních metod. Je navrhováno, aby internetové obchody předělaly svou obchodní nabídku v duchu uvedených závěrů - zejména dle výše hodnoty vnímané zákazníkem. Výstupy jsou aplikovatelné v podnicích zabývajících se prodejem dárkového a běžného spotřebního zboží prostřednictvím internetu. Využitá metoda párového srovnání umožní podnikům hlouběji porozumět síle a významu vnímané hodnoty (preferencí) a lépe jim přizpůsobit svou nabídku. V tom lze spatřovat konkurenční výhodu - bude-li podnik schopen lépe poznat a reagovat na očekávání zákazníků.
Czech name
Měření preferencí zákazníků jako podklad pro koncipování nabídky
Czech description
V podmínkách zostřené konkurence a nasycenosti trhu vyvstává silná potřeba optimalizovat prodejní nabídky. Rovněž je třeba hledat preciznější a dokonalejší metody na měření a hodnocení zákaznických preferencí. Tento článek pojednává o hodnotě vnímané zákazníky v podmínkách internetového obchodování. Aby bylo možné identifikovat a zkoumat preference zákazníků, byl proveden rozsáhlý průzkum (na vzorku 607 respondentů), a to u zákazníků nakupujících dárky a běžné spotřební zboží. Nejprve byly preference formulovány v rámci focus group a teprve ty nejzásadnější se staly předmětem dotazníku. Je zdůrazněn výběr segmentu (dle druhu nakupovaného zboží), protože mnoho výzkumníků pracuje pouze s tradičními segmentačními kritérii (věk, příjem, pohlaví, atd). Tento výzkum pracuje s rozdíly mezi nakupujícími-uživateli a nakupujícími-neuživateli. Pro zhodnocení zákaznických preferencí byl zvolen efektivní model rozhodování, a tím byly získány podrobnější výstupy, než pomocí tradičních metod. Je navrhováno, aby internetové obchody předělaly svou obchodní nabídku v duchu uvedených závěrů - zejména dle výše hodnoty vnímané zákazníkem. Výstupy jsou aplikovatelné v podnicích zabývajících se prodejem dárkového a běžného spotřebního zboží prostřednictvím internetu. Využitá metoda párového srovnání umožní podnikům hlouběji porozumět síle a významu vnímané hodnoty (preferencí) a lépe jim přizpůsobit svou nabídku. V tom lze spatřovat konkurenční výhodu - bude-li podnik schopen lépe poznat a reagovat na očekávání zákazníků.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Trendy v podnikání
ISSN
1805-0603
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
72-78
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—