All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Customers´ preferences measurement as a basis for sale proposal

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01801376%3A_____%2F16%3AN0000002" target="_blank" >RIV/01801376:_____/16:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.dfek.zcu.cz/tvp/doc/akt/1-2016-clanek-8.pdf" target="_blank" >https://www.dfek.zcu.cz/tvp/doc/akt/1-2016-clanek-8.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Měření preferencí zákazníků jako podklad pro koncipování nabídky

  • Original language description

    V podmínkách zostřené konkurence a nasycenosti trhu vyvstává silná potřeba optimalizovat prodejní nabídky. Rovněž je třeba hledat preciznější a dokonalejší metody na měření a hodnocení zákaznických preferencí. Tento článek pojednává o hodnotě vnímané zákazníky v podmínkách internetového obchodování. Aby bylo možné identifikovat a zkoumat preference zákazníků, byl proveden rozsáhlý průzkum (na vzorku 607 respondentů), a to u zákazníků nakupujících dárky a běžné spotřební zboží. Nejprve byly preference formulovány v rámci focus group a teprve ty nejzásadnější se staly předmětem dotazníku. Je zdůrazněn výběr segmentu (dle druhu nakupovaného zboží), protože mnoho výzkumníků pracuje pouze s tradičními segmentačními kritérii (věk, příjem, pohlaví, atd). Tento výzkum pracuje s rozdíly mezi nakupujícími-uživateli a nakupujícími-neuživateli. Pro zhodnocení zákaznických preferencí byl zvolen efektivní model rozhodování, a tím byly získány podrobnější výstupy, než pomocí tradičních metod. Je navrhováno, aby internetové obchody předělaly svou obchodní nabídku v duchu uvedených závěrů - zejména dle výše hodnoty vnímané zákazníkem. Výstupy jsou aplikovatelné v podnicích zabývajících se prodejem dárkového a běžného spotřebního zboží prostřednictvím internetu. Využitá metoda párového srovnání umožní podnikům hlouběji porozumět síle a významu vnímané hodnoty (preferencí) a lépe jim přizpůsobit svou nabídku. V tom lze spatřovat konkurenční výhodu - bude-li podnik schopen lépe poznat a reagovat na očekávání zákazníků.

  • Czech name

    Měření preferencí zákazníků jako podklad pro koncipování nabídky

  • Czech description

    V podmínkách zostřené konkurence a nasycenosti trhu vyvstává silná potřeba optimalizovat prodejní nabídky. Rovněž je třeba hledat preciznější a dokonalejší metody na měření a hodnocení zákaznických preferencí. Tento článek pojednává o hodnotě vnímané zákazníky v podmínkách internetového obchodování. Aby bylo možné identifikovat a zkoumat preference zákazníků, byl proveden rozsáhlý průzkum (na vzorku 607 respondentů), a to u zákazníků nakupujících dárky a běžné spotřební zboží. Nejprve byly preference formulovány v rámci focus group a teprve ty nejzásadnější se staly předmětem dotazníku. Je zdůrazněn výběr segmentu (dle druhu nakupovaného zboží), protože mnoho výzkumníků pracuje pouze s tradičními segmentačními kritérii (věk, příjem, pohlaví, atd). Tento výzkum pracuje s rozdíly mezi nakupujícími-uživateli a nakupujícími-neuživateli. Pro zhodnocení zákaznických preferencí byl zvolen efektivní model rozhodování, a tím byly získány podrobnější výstupy, než pomocí tradičních metod. Je navrhováno, aby internetové obchody předělaly svou obchodní nabídku v duchu uvedených závěrů - zejména dle výše hodnoty vnímané zákazníkem. Výstupy jsou aplikovatelné v podnicích zabývajících se prodejem dárkového a běžného spotřebního zboží prostřednictvím internetu. Využitá metoda párového srovnání umožní podnikům hlouběji porozumět síle a významu vnímané hodnoty (preferencí) a lépe jim přizpůsobit svou nabídku. V tom lze spatřovat konkurenční výhodu - bude-li podnik schopen lépe poznat a reagovat na očekávání zákazníků.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Trendy v podnikání

  • ISSN

    1805-0603

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    6

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    72-78

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database