Presentation and Communication Skills of Students with Focus on Necessary Aspects of Development of These Skills
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01801376%3A_____%2F19%3AN0000015" target="_blank" >RIV/01801376:_____/19:N0000015 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.vspj.cz/vyzkum-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos" target="_blank" >https://www.vspj.cz/vyzkum-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prezentační a komunikační dovednosti studentů s důrazem na potřebné aspekty jejich rozvoje
Original language description
Příspěvek je zaměřen na dovednost studentů prezentovat, která jim nabízí nespornou výhodu na trhu práce. Klade si za cíl představit dílčí výsledky výzkumného šetření orientovaného na prezentační dovednosti studentů vysoké školy, kteří měli za úkol představit zvolené ekonomické téma a byli hodnoceni z hlediska šesti aspektů. Příspěvek porovnává výsledky experimentální a kontrolní skupiny, přičemž experimentální skupina absolvovala kurz zaměřený na rozvoj prezentačních dovedností, kontrolní skupina nikoli. Významnost posunu komunikačních dovedností byla ověřena pomocí Studentova t-testu. Výsledky poukázaly na významný posun v prezentačních dovednostech experimentální skupiny a tedy účinnost zařazeného kurzu, který byl studentům nápomocný při přípravě vystoupení. Příspěvek taktéž přináší podrobnější informaci o jednotlivých aspektech, které je třeba v rámci komunikačních dovedností nejvíce rozvíjet. V neposlední řadě se zaměřuje na vlastní pocity studentů, které je při prezentování doprovází, a též na jejich vlastní zájem o rozvoj konkrétních aspektů komunikace.
Czech name
Prezentační a komunikační dovednosti studentů s důrazem na potřebné aspekty jejich rozvoje
Czech description
Příspěvek je zaměřen na dovednost studentů prezentovat, která jim nabízí nespornou výhodu na trhu práce. Klade si za cíl představit dílčí výsledky výzkumného šetření orientovaného na prezentační dovednosti studentů vysoké školy, kteří měli za úkol představit zvolené ekonomické téma a byli hodnoceni z hlediska šesti aspektů. Příspěvek porovnává výsledky experimentální a kontrolní skupiny, přičemž experimentální skupina absolvovala kurz zaměřený na rozvoj prezentačních dovedností, kontrolní skupina nikoli. Významnost posunu komunikačních dovedností byla ověřena pomocí Studentova t-testu. Výsledky poukázaly na významný posun v prezentačních dovednostech experimentální skupiny a tedy účinnost zařazeného kurzu, který byl studentům nápomocný při přípravě vystoupení. Příspěvek taktéž přináší podrobnější informaci o jednotlivých aspektech, které je třeba v rámci komunikačních dovedností nejvíce rozvíjet. V neposlední řadě se zaměřuje na vlastní pocity studentů, které je při prezentování doprovází, a též na jejich vlastní zájem o rozvoj konkrétních aspektů komunikace.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50200 - Economics and Business
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Logos Polytechnikos
ISSN
2464-7551
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
106 - 116
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—