E-Learnig as an opportunity for education of Generation Y and Generation Z: Its Potential and Limits
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01801376%3A_____%2F20%3AN0000027" target="_blank" >RIV/01801376:_____/20:N0000027 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://lifelonglearning.mendelu.cz/10/2/0231/" target="_blank" >https://lifelonglearning.mendelu.cz/10/2/0231/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20201002231" target="_blank" >10.11118/lifele20201002231</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
E-Learning jako příležitost pro vzdělávání generace Y a generace Z: jeho potenciál a limity
Original language description
V současné době roste význam informačních technologií, které se stávají běžnou součástí lidského života. Dochází k tomu především s nástupem dalších generací, které vstupují do škol či na trh práce. Jedná se o příslušníky generace Y, a především generace Z, jejichž život je již plně spjat s virtuální realitou, se sociálními sítěmi a s informačními technologiemi vůbec. E-learning a jeho různé modifikace jsou jednou z využívaných forem vzdělávání. Cílem článku je prezentovat příležitosti, ale také limity vzdělávání formou e-learningu ve vztahu k vývoji společnosti, technologickým a obsahovým požadavkům na vzdělávací aktivity z pohledu příslušníků generace Y a generace Z. Východiskem pro zpracování článku bylo provedení obsahové analýzy odborných publikací a výzkumů na téma e-learningu. Článek představuje e-learning, jeho pozitiva a negativa a staví je do kontrastu s charakteristikami generace Y a Z. Lze konstatovat, že e-learning má své využití jak ve školním, tak i v mimoškolním a de facto celoživotním vzdělávání.
Czech name
E-Learning jako příležitost pro vzdělávání generace Y a generace Z: jeho potenciál a limity
Czech description
V současné době roste význam informačních technologií, které se stávají běžnou součástí lidského života. Dochází k tomu především s nástupem dalších generací, které vstupují do škol či na trh práce. Jedná se o příslušníky generace Y, a především generace Z, jejichž život je již plně spjat s virtuální realitou, se sociálními sítěmi a s informačními technologiemi vůbec. E-learning a jeho různé modifikace jsou jednou z využívaných forem vzdělávání. Cílem článku je prezentovat příležitosti, ale také limity vzdělávání formou e-learningu ve vztahu k vývoji společnosti, technologickým a obsahovým požadavkům na vzdělávací aktivity z pohledu příslušníků generace Y a generace Z. Východiskem pro zpracování článku bylo provedení obsahové analýzy odborných publikací a výzkumů na téma e-learningu. Článek představuje e-learning, jeho pozitiva a negativa a staví je do kontrastu s charakteristikami generace Y a Z. Lze konstatovat, že e-learning má své využití jak ve školním, tak i v mimoškolním a de facto celoživotním vzdělávání.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50200 - Economics and Business
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Lifelong Learnign
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
231 - 249
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—