TARGET MARKETING COMMUNICATION TOOLS SUPPORTING THE COMPETITIVENESS OF CZECH MINIBREWERS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F24%3A%230000157" target="_blank" >RIV/02819180:_____/24:#0000157 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://vsers.cz/wp-content/uploads/2025/01/Auspicia_2_2024.pdf#page=28" target="_blank" >https://vsers.cz/wp-content/uploads/2025/01/Auspicia_2_2024.pdf#page=28</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Důležitost nástrojů cílené marketingové komunikace minipivovarů v souvislosti s jejich konkurenceschopností
Original language description
Česká republika je ve spotřebě piva na prvním místě na světě, v roce 2023 tato spotřeba činila 143 l/ na osobu, pivní kultura a tradice je zde velmi hluboce zakořeněna. Od roku 2010 došlo v České republice k výraznému nárůstu počtu minipivovarů a rozšíření domácího vaření piva. Produkce minipivovarů představuje zhruba dvě a půl procenta celkové produkce České republiky. S rostoucím počtem minipivovarů roste i konkurenční tlak v tomto segmentu. To, jaké nástroje cílové marketingové komunikace jsou pro majitele minipivovarů v souvislosti s konkurenceschopností nejdůležitější, je oblast, kterou se zabývá tento příspěvek. Výzkum proběhl v roce 2023, data byla získána metodou dotazníkového šetření, elektronickým dotazováním v rámci celého výzkumného vzorku, 551 minipivovarů k 31. 12. 2022. Návratnost dotazníku byla 37 %, zkoumaný vzorek tvoří 208 minipivovarů. Nejdůležitějšími nástroji cílové marketingové komunikace v souvislosti s konkurenceschopností minipivovarů ze zkoumané skupiny jsou dle výsledků výzkumu zákaznická doporučení a jako nejdůležitější je vnímáno dobré jméno pivovaru. Vlastní webové stránky a sociální sítě jsou na druhém místě. Nejméně důležitým nástrojem v této skupině jsou soutěže.
Czech name
Důležitost nástrojů cílené marketingové komunikace minipivovarů v souvislosti s jejich konkurenceschopností
Czech description
Česká republika je ve spotřebě piva na prvním místě na světě, v roce 2023 tato spotřeba činila 143 l/ na osobu, pivní kultura a tradice je zde velmi hluboce zakořeněna. Od roku 2010 došlo v České republice k výraznému nárůstu počtu minipivovarů a rozšíření domácího vaření piva. Produkce minipivovarů představuje zhruba dvě a půl procenta celkové produkce České republiky. S rostoucím počtem minipivovarů roste i konkurenční tlak v tomto segmentu. To, jaké nástroje cílové marketingové komunikace jsou pro majitele minipivovarů v souvislosti s konkurenceschopností nejdůležitější, je oblast, kterou se zabývá tento příspěvek. Výzkum proběhl v roce 2023, data byla získána metodou dotazníkového šetření, elektronickým dotazováním v rámci celého výzkumného vzorku, 551 minipivovarů k 31. 12. 2022. Návratnost dotazníku byla 37 %, zkoumaný vzorek tvoří 208 minipivovarů. Nejdůležitějšími nástroji cílové marketingové komunikace v souvislosti s konkurenceschopností minipivovarů ze zkoumané skupiny jsou dle výsledků výzkumu zákaznická doporučení a jako nejdůležitější je vnímáno dobré jméno pivovaru. Vlastní webové stránky a sociální sítě jsou na druhém místě. Nejméně důležitým nástrojem v této skupině jsou soutěže.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Auspicia
ISSN
2464-7217
e-ISSN
2464-7217
Volume of the periodical
XXI
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
28-37
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—