All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Digital assistant - TALXIS.ai

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F03412687%3A_____%2F22%3AN0000001" target="_blank" >RIV/03412687:_____/22:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Digitální asistent - TALXIS.ai

  • Original language description

    V rámci projektu byl vytvořen sofistikovaný digitální asistent (chat/voice bot), který dokáže automatizovat vnitřní firemní procesy a propojit se s daty v systémech třetích stran. Zpracovává zprávy od uživatelů a generuje odpovědi s pomocí velkých jazykových modelů strojového učení. Digitální asistent využívá nejmodernější jazykový model GPT-3, který mu umožňuje učit se a porozumět lidskému jazyku. Disponuje krátkodobou a dlouhodobou pamětí, která mu umožňuje vést přirozený dialog a využívat již dříve komunikované informace. Buduje si svoji osobnost vůči uživateli, pamatuje si o něm informace a dokáže reagovat na libovolná témata. Když potřebuje najít nějakou informaci, pokusí se určit vhodný konektor, vyhledá nejrelevantnější výsledky nebo zadá příkazy a na závěr z nich zpracuje odpověď. V případě žádosti o vyhledání obecných veřejných informací a znalostí využívá chatbot API rozhraní internetového vyhledávače Bing, které umožňuje rychle prohledat a zpracovat relevantní informace z internetu. Chatbot porovnává nejrelevantnější výsledky a využívá je k vytvoření odpovědi na dotaz uživatele. Nejvýznamnější inovací je možnost integrace chatbota na libovolné množství systémů prostřednictvím konektorů. Tuto integraci chatbot umožňuje díky zpracování Open API definic, což jsou standardizované popisy funkcí a datových struktur API rozhraní, které daný systém poskytuje. Chatbot tak dokáže získat faktický grounding pro jazykový model pomocí informací z veřejného internetu, ale také z interních systémů organizace, které zákazník využívá. Díky tomu je chatbot schopen poskytnout uživatelům aktuální, komplexní a personalizované odpovědi na jejich dotazy s pomocí dat v jiných systémech a v kontextu jejich organizace. Výsledkem projektu je funkční digitální asistent, který se umí integrovat na různé systémy a komunikovat v různých jazycích. Vyvinutá technologie pomáhá zvýšit využití interních systémů, zlepšit kvalitu dat a uživatelům nabízí nástroj, který jim výrazně pomáhá v produktivitě.

  • Czech name

    Digitální asistent - TALXIS.ai

  • Czech description

Classification

  • Type

    R - Software

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG17_175%2F0015736" target="_blank" >EG17_175/0015736: New Generation of Presentation Layer of Information Systems</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Digitální asistent - TALXIS.ai

  • Technical parameters

    Výsledkem projektu je digitální asistent (chat/vocie bot), platforma EDS a aplikační moduly Start a Sales. Digitální asistent pracuje na platformě EDS. Pro porozumění způsobů komunikace s rozhraními jiných systémů využívá standard Open API. Podporuje hlasové ovládání. Kromě světových jazyků komunikuje i v češtině. Využívá jazykový model GPT-3. Hlavními kanály pro textovou komunikaci s botem jsou: Alexa, Communication Services – Chat, Direct Line Speech and REST API, Email, Facebook, GroupMe, LINE, Microsoft 365 Extensions, Omnichannel, Outlook, Search, Slack, Teams, Telegram, Twilio (SMS), WeChat, a další. Platforma EDS zajišťuje funkce: Perzistence dat; Metadata; Integrace; Workflow engine; Doplňující služby; Webový portál. EDS umožňuje pracovat s datovým modelem, úložištěm, oprávněními atd. a následně vše publikovat ve formě REST API. Primárním datovým úložištěm v EDS je SQL Server (možnost výměny za jiná úložiště - NoSQL – Mongo, Cosmos, PostgreSQL, …). EDS pracuje s identitou aktuálního uživatele. Podporuje identitu od jakéhokoliv poskytovatele identit (IdP), který podporuje standard OpenID Connect, případně je možné napojit i další, nepřímo podporované, poskytovatele identit. Kromě publikace dat formou API, EDS řeší také model oprávnění. Oprávnění jsou aplikována dynamicky pomocí předem definovaných pravidel. Kromě základních oprávnění pro operaci typu CRUD (Create, Read, Update, Delete) je možné oprávnění nastavovat i na Associate a Disassociate (nastavování vztahů mezi záznamy). Platforma poskytuje extenzivní log všech operací – audit. Pomocí auditu je možné data obnovit a uvést do předchozího stavu. Při práci se záznamy je možné nastavovat tzv. hooks, které rozšiřují chování API operací. Na této funkcionalitě jsou postavené i „notifikace“, které je možné odebírat pomocí REST webhooků, a díky nim reagovat na změny v datech. Mimo operací s daty umožňuje EDS vytvářet akce a funkce. Pomocí těch je možné volat vlastní spustitelný kód. EDS umožňuje v datech nejen filtrovat, ale i vyhledávat (full text, fuzzy matching atd.). Pro účely analytiky a náročných datových operací je možné EDS exportovat do Data Lake úložiště, které je možné následně napojit na Power BI, případně další nástroje a služby. Modul Start obsahuje databázi kontaktů, obchodních stavů a aktivit, mezi které jsou řazeny úkoly, hovory, poznámky a další. Obsahuje i vnitřní logiku, která pomáhá uživatelům s efektivním řízením jejich pracovních agend. Modul Sales je určený pro řízení obchodních aktivit. Součástí je optimalizovaný obchodní proces, který obchodníka vede od poptávky až k úspěšnému uzavření obchodu.

  • Economical parameters

    Přínosem projektu je rozšíření produktového portfolia příjemce, upevnění pozice na trhu, zvýšení konkurenceschopnosti či zvýšení tržeb příjemce. Produkt bude nabízen formou služby s měsíčním poplatkem za každého uživatele. S implementací bude spojena pouze platba za úvodní procesní analýzu. Řešení je využitelné pro velkou škálu zákazníků, není zaměřené na určitý segment trhu. Největší uplatnění se předpokládá ve firmách a státní správě. K distribuci bude využit portál Microsoft AppSource (příjemce je partnerem Microsoftu). Propagaci bude předcházet pilotní provoz v reálné komerční společnosti (Konica Minolta Česká republika). Propagace bude probíhat prostřednictvím: webových stránek příjemce, produktových listů, firemních seminářů, podpůrného blogu, YouTube kanálem, on-line marketingu na síti LinkedIn, účasti na konferencích a seminářích, tisku. Cílem je obsadit přední pozice na evropském trhu v oblasti „Business Apps“ systémů.

  • Owner IČO

    03412687

  • Owner name

    NETWORG CZ s.r.o.