Value chains and value flows in enterprises
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04130081%3A_____%2F19%3AN0000025" target="_blank" >RIV/04130081:_____/19:N0000025 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.vspp.cz/wp-content/uploads/2017/03/V%C5%A0PP_Enterpreneurship_studies_2019_ro%C4%8D.8_No_01-02-final-v10.pdf" target="_blank" >https://www.vspp.cz/wp-content/uploads/2017/03/V%C5%A0PP_Enterpreneurship_studies_2019_ro%C4%8D.8_No_01-02-final-v10.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnotové řetězce a hodnotové toky v podnicích
Original language description
Příspěvek je čtvrtým příspěvkem repetitoria. V dřívějších dobách to bylo typické pro podnikání něco vyrobit a poté se pokusit uvést na trh. To znamená, že podnikání hledal pro své produkty zákazníky. V současné době však tento koncept nemůže fungovat dost dobrý. Zejména ne tam, kde mají zákazníci individuální a velmi odlišné potřeby a očekávání. To znamená, že v ekonomikách, které jsou hodnoceny přebytkem nabídky nad poptávkou. Společnosti jsou proto nuceni vyrábět pro předem definované a velmi odlišné cílové trhy. Uvědomují si tzv. kastomizace výroby. Aby byli s touto strategií úspěšní, musí nejprve najít způsob, jak zvýšit hodnotu svých produktů pro jednotlivé zákazníky. Samozřejmě, za ceny že trh přijme. Za tímto účelem jsou úspěšné modely ve formě hodnotových (někdy i oceňovacích) řetězců a toků. V tomto textu jsou vysvětleny hodnotové řetězce a toky příspěvek.
Czech name
Hodnotové řetězce a hodnotové toky v podnicích
Czech description
Příspěvek je čtvrtým příspěvkem repetitoria. V dřívějších dobách to bylo typické pro podnikání něco vyrobit a poté se pokusit uvést na trh. To znamená, že podnikání hledal pro své produkty zákazníky. V současné době však tento koncept nemůže fungovat dost dobrý. Zejména ne tam, kde mají zákazníci individuální a velmi odlišné potřeby a očekávání. To znamená, že v ekonomikách, které jsou hodnoceny přebytkem nabídky nad poptávkou. Společnosti jsou proto nuceni vyrábět pro předem definované a velmi odlišné cílové trhy. Uvědomují si tzv. kastomizace výroby. Aby byli s touto strategií úspěšní, musí nejprve najít způsob, jak zvýšit hodnotu svých produktů pro jednotlivé zákazníky. Samozřejmě, za ceny že trh přijme. Za tímto účelem jsou úspěšné modely ve formě hodnotových (někdy i oceňovacích) řetězců a toků. V tomto textu jsou vysvětleny hodnotové řetězce a toky příspěvek.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů