Media and culture. From primary oral culture to the construction of cyber-spatial identities in the era of digital communication
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F20%3A%230000591" target="_blank" >RIV/04274644:_____/20:#0000591 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Média a kultura. Od primární orální kultury ke konstrukci kyber-prostorových identit v éře digitální komunikace
Original language description
Monografie Média a kultura se zabývá rozvojem lidské komunikace - od jednoduché mezilidské komunikace až po digitální systémy pozdního moderního věku. První část monografie má diachronní podobu a sleduje komunikační a mediální vývoj, jak je definován badateli Torontské školy teorie komunikace. Deset kapitol je věnováno primárním orálním kulturám; věku ideogramů a písmen; věku tištěných médií; věku elektřiny; věku televize a digitálnímu věku. První část se zároveň věnuje změnám v psychice člověka odvozených z rozšíření tištěných knih; vlivu médií na proces socializace a na koncept globální kultury. Druhá část, rozdělená do sedmi kapitol, je koncipována jako synchronická analýza technetronní společnosti. Technetronní společnost je analyzována se zřetelem na jiné současné sociální teorie, které vznikají souběžně se vznikem nových technologických procesů zaměřených na vývoj nejnovějších médií. Tuto část doplňují další kapitoly zabývající se digitálním věkem a globalizací; rozdílem mezi pomalým a rychlým časem; vztahem mezi prací a zábavou; mezi sebevědomím a sebevědomím; virtuální kolektivitou digitálních světů a konstrukcí identit v actor-network teorii. Kniha je metodicky postavena na teoretické platformě odrazů, vhledů, kritických stanoviskách, názorech a řadě původních otázek a hypotéz, které otvírají prostor k dalšímu výzkumu prohlubování diskurzu mediální kultury.
Czech name
Média a kultura. Od primární orální kultury ke konstrukci kyber-prostorových identit v éře digitální komunikace
Czech description
Monografie Média a kultura se zabývá rozvojem lidské komunikace - od jednoduché mezilidské komunikace až po digitální systémy pozdního moderního věku. První část monografie má diachronní podobu a sleduje komunikační a mediální vývoj, jak je definován badateli Torontské školy teorie komunikace. Deset kapitol je věnováno primárním orálním kulturám; věku ideogramů a písmen; věku tištěných médií; věku elektřiny; věku televize a digitálnímu věku. První část se zároveň věnuje změnám v psychice člověka odvozených z rozšíření tištěných knih; vlivu médií na proces socializace a na koncept globální kultury. Druhá část, rozdělená do sedmi kapitol, je koncipována jako synchronická analýza technetronní společnosti. Technetronní společnost je analyzována se zřetelem na jiné současné sociální teorie, které vznikají souběžně se vznikem nových technologických procesů zaměřených na vývoj nejnovějších médií. Tuto část doplňují další kapitoly zabývající se digitálním věkem a globalizací; rozdílem mezi pomalým a rychlým časem; vztahem mezi prací a zábavou; mezi sebevědomím a sebevědomím; virtuální kolektivitou digitálních světů a konstrukcí identit v actor-network teorii. Kniha je metodicky postavena na teoretické platformě odrazů, vhledů, kritických stanoviskách, názorech a řadě původních otázek a hypotéz, které otvírají prostor k dalšímu výzkumu prohlubování diskurzu mediální kultury.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
9788074081798
Number of pages
126
Publisher name
Vysoká škola finanční a správní, a. s.
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—