The Significance of Selected Artistic Activities for the Formation of Children at the Age of Compulsory Education (Applied Investigation)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F14450551%3A_____%2F06%3A%230000005" target="_blank" >RIV/14450551:_____/06:#0000005 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výzkum vybraných kolektivních uměleckých aktivit pro rozvoj dítěte ve školním věku (aplikovaný výzkum)
Original language description
Tři dosud realizovaná témata výzkumu prokázala na základě statistického vyhodnocení dotazníků a testů a jeho interpretace u výzkumného vzorku složeného z dětí, které se soustavně věnují některé z pěti kolektivních uměleckých aktivit (dva druhy tance, divadlo, sborový zpěv, výtvarná aktivita) ve srovnání s kontrolním vzorkem dětí, které takový zájem nemají, vyšší míru kulturního kapitálu. V životním způsobu, v sociálních vztazích děti zaujímají postoje nad rámec průměrnosti, které je vedou k novému hodnocení své pozice, vztahů k věcem a lidem. Jsou vybaveny vyšší mírou tvořivosti (nejen umělecké) i kompetencemi umožňujícími zvládnutí procesu učení. Průběžné výsledky výzkumu byly prezentovány dvěma referáty na mezinárodní kulturologické konferenci v Praze, ve formě komentářů ke grafům byly v anglické verzi zaslány do 7 evropských zemí (partnerské instituce NIPOS) a budou zveřejněny ve sborníku (v tisku).
Czech name
Výzkum vybraných kolektivních uměleckých aktivit pro rozvoj dítěte ve školním věku (aplikovaný výzkum)
Czech description
Tři dosud realizovaná témata výzkumu prokázala na základě statistického vyhodnocení dotazníků a testů a jeho interpretace u výzkumného vzorku složeného z dětí, které se soustavně věnují některé z pěti kolektivních uměleckých aktivit (dva druhy tance, divadlo, sborový zpěv, výtvarná aktivita) ve srovnání s kontrolním vzorkem dětí, které takový zájem nemají, vyšší míru kulturního kapitálu. V životním způsobu, v sociálních vztazích děti zaujímají postoje nad rámec průměrnosti, které je vedou k novému hodnocení své pozice, vztahů k věcem a lidem. Jsou vybaveny vyšší mírou tvořivosti (nejen umělecké) i kompetencemi umožňujícími zvládnutí procesu učení. Průběžné výsledky výzkumu byly prezentovány dvěma referáty na mezinárodní kulturologické konferenci v Praze, ve formě komentářů ke grafům byly v anglické verzi zaslány do 7 evropských zemí (partnerské instituce NIPOS) a budou zveřejněny ve sborníku (v tisku).
Classification
Type
M - Conference organization
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Event location
Praha
Event country
CZ - CZECH REPUBLIC
Event starting date
—
Event ending date
—
Total number of attendees
103
Foreign attendee count
13
Type of event by attendee nationality
EUR - Evropská akce