lighting system prototype
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24194204%3A_____%2F19%3AN0000013" target="_blank" >RIV/24194204:_____/19:N0000013 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
prototyp systému osvětlení letounu
Original language description
Prototyp systému osvětlení letounu se skládá z následujících podsystémů: vnější osvětlení, vnitřní osvětlení. Vnější osvětlení se dále člení na: polohová světla, antikolizní světla, přistávací světla, pojížděcí světla, podvozková světla a formační světla.
Czech name
prototyp systému osvětlení letounu
Czech description
Prototyp systému osvětlení letounu se skládá z následujících podsystémů: vnější osvětlení, vnitřní osvětlení. Vnější osvětlení se dále člení na: polohová světla, antikolizní světla, přistávací světla, pojížděcí světla, podvozková světla a formační světla.
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20304 - Aerospace engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG15_018%2F0004858" target="_blank" >EG15_018/0004858: Advanced Systems for L-39NG Next Generation Aircraft</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
prototyp L-39NG výrobního čísla 16 7001
Numerical identification
—
Technical parameters
Vnější osvětlení: a) Letoun je vybaven třemi kombinovanými jednotkami polohových a anti-kolizních světel. a.1. Světla jsou umístěna na každém koncovém oblouku křídla a špičce odtokové hrany vertikálního stabilizátoru. a.2. Polohová (navigační) světla tvoří červené světlo v levém koncovém oblouku křídla, zelené světlo v pravém koncovém oblouku křídla a bílé světlo na špičce odtokové hrany vertikálního stabilizátoru. a.3. Obě polohová (navigační) světla v koncových obloucích křídla mohou pracovat i jako antikolizní majáky a vytvářejí záblesky bílého světla. b) Bílá přistávací světla jsou umístěna v náběžné hraně obou okrajových oblouků křídla. c) Bílá pojížděcí světla jsou umístěna na přední podvozkové noze. d) Bílé světlo osvětlení vysunutého podvozku je namontováno na každé noze podvozku. Světla se rozsvítí jakmile je podvozek plně vysunut a zajištěn. e) Zelená formační světla jsou umístěna symerticky na pravé a levé straně. Světla jsou umístěna z boku na špičce, na trupu, na kýlové ploše a na koncových obloucích křídla. f) Vnější osvětlení s výjimkou přistávacích/pojížděcích světel lze ovládat pouze z panelu osvětlení v předním pilotním prostoru. g) Vnější osvětlení není kompatibilní s prostředky nočního vidění (NVG).
Economical parameters
Přínosy projektu: - zvýšení konkurenceschopnosti ČR na mezinárodních trzích - zvýšení konkurenceschopnosti AVA - zajištění udržitelnosti leteckého průmyslu v ČR
Application category by cost
—
Owner IČO
24194204
Owner name
AERO Vodochody AEROSPACE a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
—
Web page
—