Conditions for fair trade development in the Czech Republic. 2015 summary research report of project CZ.2.01.2014.221.011
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24759384%3A_____%2F15%3A%230000094" target="_blank" >RIV/24759384:_____/15:#0000094 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podmínky pro rozvoj fair trade v České republice. Souhrnná zpráva z projektu CZ.2.01.2014.221.011 za rok 2015
Original language description
Zpráva prezentuje hlavní zjištění z výzkumného šetření realizovaného v rámci řešení projektu č. CZ.2.01.2014.221.011 s názvem Podmínky pro rozvoj fair trade v České republice. Hlavním účelem této zprávy je shrnout klíčové zjištění a výsledky z řešení projektu v roce 2015. V této zprávě jsou analyzovány a v detailu popsány typické behaviorální vzorce nákupního chování týkající se fairtradových výrobků. Konkrétně je určen sociodemografický profil spotřebitelů fairtradových výrobků, nejčastěji nakupované fairtradové produkty, průměrná útrata za fairtradové výrobky a konkrétní formy nákupního chování v souvislosti s postojem respondenta k nakupování jako takovému, místem nákupu těchto výrobků a celkovými výdaji za potraviny. Dále je analyzován vliv ceny na nákup fairtradových výrobků a je provedena modelace cenové citlivosti ve vztahu k fairtradovým výrobkům. Data prezentovaná v této zprávě byla získávána metodou face-to-face na vzorku obyvatel ČR, který byl vybrán pomocí kvótního výběru; celkem bylo provedeno 1.327 interview. Ke zpracování dat byly použity kvantitativní analytické metody.
Czech name
Podmínky pro rozvoj fair trade v České republice. Souhrnná zpráva z projektu CZ.2.01.2014.221.011 za rok 2015
Czech description
Zpráva prezentuje hlavní zjištění z výzkumného šetření realizovaného v rámci řešení projektu č. CZ.2.01.2014.221.011 s názvem Podmínky pro rozvoj fair trade v České republice. Hlavním účelem této zprávy je shrnout klíčové zjištění a výsledky z řešení projektu v roce 2015. V této zprávě jsou analyzovány a v detailu popsány typické behaviorální vzorce nákupního chování týkající se fairtradových výrobků. Konkrétně je určen sociodemografický profil spotřebitelů fairtradových výrobků, nejčastěji nakupované fairtradové produkty, průměrná útrata za fairtradové výrobky a konkrétní formy nákupního chování v souvislosti s postojem respondenta k nakupování jako takovému, místem nákupu těchto výrobků a celkovými výdaji za potraviny. Dále je analyzován vliv ceny na nákup fairtradových výrobků a je provedena modelace cenové citlivosti ve vztahu k fairtradovým výrobkům. Data prezentovaná v této zprávě byla získávána metodou face-to-face na vzorku obyvatel ČR, který byl vybrán pomocí kvótního výběru; celkem bylo provedeno 1.327 interview. Ke zpracování dat byly použity kvantitativní analytické metody.
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
50704 - Environmental sciences (social aspects)
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Number of pages
21
Place of publication
Praha
Publisher/client name
—
Version
—