Prototype of hydraulic system MUV75-Hybrid
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25433971%3A_____%2F23%3AN0000002" target="_blank" >RIV/25433971:_____/23:N0000002 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prototyp hydraulického systém MUV75-Hybrid
Original language description
Hydraulický hybridní systém kolejového vozidla se skládá z konvenčního spalovacího motoru a hydraulického motoru pro pohon pojezdu. Hydraulický hybridní systém se skládá ze 2 základních částí: vysokotlakého akumulátoru a hydraulického pohonu “zesilovače“=motor + čerpadlo. Akumulátor je určený k ukládání tlakového oleje. V motorovém režimu hydraulický pohon využívá tlakovou energii média pro roztáčení kol. V čerpadlovém režimu naopak hydraulický pohon přeměňuje pohybovou energii vozidla na tlakovou energii média. Proces, kdy se přeměňuje kinetická energie na znovu využitelnou potenciální energii média je nazýván regenerativním bržděním. Hydraulický hybridní pohon v režimu brždění, kdy jsou hydromotory roztáčeny pohybovou energií vozidla a jejich režim se mění na čerpadlový, nasávají a tlakují olej z nádrže, aby byl následně ukládán do akumulátoru. Potom, jako varianta a/, je tlakový olej využit pro pohon pojezdu vozidla.
Czech name
Prototyp hydraulického systém MUV75-Hybrid
Czech description
—
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG21_374%2F0026738" target="_blank" >EG21_374/0026738: Research and development of a unique hybrid auxiliary device of open hydraulic traction drive</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Prototyp hydraulického systém MUV75-Hybrid
Numerical identification
—
Technical parameters
Hydraulický hybridní systém kolejového vozidla se skládá z konvenčního spalovacího motoru a hydraulického motoru pro pohon pojezdu. Hydraulický hybridní systém se skládá ze 2 základních částí: vysokotlakého akumulátoru a hydraulického pohonu “zesilovače“=motor + čerpadlo. Akumulátor je určený k ukládání tlakového oleje. V motorovém režimu hydraulický pohon využívá tlakovou energii média pro roztáčení kol. V čerpadlovém režimu naopak hydraulický pohon přeměňuje pohybovou energii vozidla na tlakovou energii média. Proces, kdy se přeměňuje kinetická energie na znovu využitelnou potenciální energii média je nazýván regenerativním bržděním. Hydraulický hybridní pohon v režimu brždění, kdy jsou hydromotory roztáčeny pohybovou energií vozidla a jejich režim se mění na čerpadlový, nasávají a tlakují olej z nádrže, aby byl následně ukládán do akumulátoru. Potom, jako varianta a/, je tlakový olej využit pro pohon pojezdu vozidla.
Economical parameters
Úspory v reálném provozu vozidla budou vždy záviset na charakteru kolejové dráhy a podmínek jízdy, nicméně se očekává bezproblémové využití nejen pro „rozjezd vozidla „ , ale i po dobu časové osy standardní jízdy, vždy při 15 sec. brždění dojde k plnému „nabití“ obou dvou akumulátorů a jejich následnému „vybití“, jako přídavek energie do Trakce. To bude mít zcela jistě další významný vliv pro celkovou úsporu během provozu vozidla.
Application category by cost
—
Owner IČO
25433971
Owner name
CHVALIS s.r.o.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Web page
—