Primer-free anti-corrosion coating containing secondary raw materials
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25587854%3A_____%2F20%3AN0000006" target="_blank" >RIV/25587854:_____/20:N0000006 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PUV/37157&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PUV/37157&plang=CS</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Bezprimerový nátěrový protikorozní přípravek s obsahem druhotných surovin
Original language description
Technické řešení se týká dvousložkového polymerního nátěrového materiálu složeného z polymerního pojiva a speciálního plniva určeného zejména pro protikorozní ochranu kovových konstrukcí mobilního typu vodního vleku, při jejich uložení ve vodě. Předkládané technické řešení se týká mobilního vodního vleku, což je technické řešení pro provozování vleku na vodní hladině. Systém je podobný systému lyžařských vleků, které jsou pevně kotveny k podkladu většinou za pomoci masivních monolitických betonových patek. Systém vodního vleku je v tomto případně určen pro provozování na vodní hladině pro tzv. wakeboarding, ale lze jej využít také pro další účely. Systém využívá pevného kotvení za pomocí protiváhy, která udržuje celý lanový systém v napnutém stavu. Pro tento účel je navrhován systém kotvení pomocí prefabrikovaných betonových dílců, které se umístí za kotvený sloup, který se k těmto dílcům připevní pomocí lan. Tyto prefabrikované dílce lze následně naplnit vhodným závažím – betonové prvky, ocelové dílce, kameny atd. Kovové součásti mobilního vodního vleku jsou vystaveny vysoké korozní zátěži. Polymerní protikorozní nátěrové materiály patří k rozšířeným materiálům jak v průmyslové, tak v občanské či bytové výstavbě. Existují polymerní protikorozní nátěrové materiály používané pro ošetření nových a také renovaci stávajících stavebních konstrukcí. Tyto materiály splňují vysoké požadavky a dosahují dobrých vlastností. Na trhu jsou dostupné zejména epoxidové a alkydové a akrylové nátěrové materiály, které jsou běžně plněny směsí speciálních křemičitých písků nebo barytu nebo vápence, jež jsou získávány z přírodních zdrojů. Žádný z nich však nevyužívá druhotných surovin jakožto plniv. Mnohé v dosud dostupných protikorozních nátěrech používané materiály jsou nevýhodné z hlediska dlouhé doby tuhnutí a nutnosti realizace základního penetračního nátěru, tzv. primeru, čímž dochází k dlouhé odstávce ošetřovaných stavebních prvků a konstrukcí. Problém dlouhé doby tuhnutí a nutnosti používat penetrační nátěr (nebo-li primer) řeší dvousložkový polymerní nátěrový materiál podle technického řešení na bázi epoxidové pryskyřice tvořený pojivem a druhotnou surovinou jakožto plnivem, přičemž společně tvoří vysoce kvalitní materiál pro bezprimerové protikorozní nátěry kovových konstrukcí. Složka A obsahuje alespoň jednu látku s epoxidovou pryskyřici představující pojivo. Složkou B je zesíťující činidlo obsahující aminovou funkční skupinu, přičemž hmotnostní poměr složek A ku B nátěrového materiálu je 3 : 1 až 5 : 1. Vyvinutá hmota zajišťuje dobré spolupůsobení s podkladem bez nutnosti aplikace adhezního můstku. Materiál podle technického řešení je šetrný k životnímu prostředí, neboť zpracovává odpadní materiály.
Czech name
Bezprimerový nátěrový protikorozní přípravek s obsahem druhotných surovin
Czech description
Technické řešení se týká dvousložkového polymerního nátěrového materiálu složeného z polymerního pojiva a speciálního plniva určeného zejména pro protikorozní ochranu kovových konstrukcí mobilního typu vodního vleku, při jejich uložení ve vodě. Předkládané technické řešení se týká mobilního vodního vleku, což je technické řešení pro provozování vleku na vodní hladině. Systém je podobný systému lyžařských vleků, které jsou pevně kotveny k podkladu většinou za pomoci masivních monolitických betonových patek. Systém vodního vleku je v tomto případně určen pro provozování na vodní hladině pro tzv. wakeboarding, ale lze jej využít také pro další účely. Systém využívá pevného kotvení za pomocí protiváhy, která udržuje celý lanový systém v napnutém stavu. Pro tento účel je navrhován systém kotvení pomocí prefabrikovaných betonových dílců, které se umístí za kotvený sloup, který se k těmto dílcům připevní pomocí lan. Tyto prefabrikované dílce lze následně naplnit vhodným závažím – betonové prvky, ocelové dílce, kameny atd. Kovové součásti mobilního vodního vleku jsou vystaveny vysoké korozní zátěži. Polymerní protikorozní nátěrové materiály patří k rozšířeným materiálům jak v průmyslové, tak v občanské či bytové výstavbě. Existují polymerní protikorozní nátěrové materiály používané pro ošetření nových a také renovaci stávajících stavebních konstrukcí. Tyto materiály splňují vysoké požadavky a dosahují dobrých vlastností. Na trhu jsou dostupné zejména epoxidové a alkydové a akrylové nátěrové materiály, které jsou běžně plněny směsí speciálních křemičitých písků nebo barytu nebo vápence, jež jsou získávány z přírodních zdrojů. Žádný z nich však nevyužívá druhotných surovin jakožto plniv. Mnohé v dosud dostupných protikorozních nátěrech používané materiály jsou nevýhodné z hlediska dlouhé doby tuhnutí a nutnosti realizace základního penetračního nátěru, tzv. primeru, čímž dochází k dlouhé odstávce ošetřovaných stavebních prvků a konstrukcí. Problém dlouhé doby tuhnutí a nutnosti používat penetrační nátěr (nebo-li primer) řeší dvousložkový polymerní nátěrový materiál podle technického řešení na bázi epoxidové pryskyřice tvořený pojivem a druhotnou surovinou jakožto plnivem, přičemž společně tvoří vysoce kvalitní materiál pro bezprimerové protikorozní nátěry kovových konstrukcí. Složka A obsahuje alespoň jednu látku s epoxidovou pryskyřici představující pojivo. Složkou B je zesíťující činidlo obsahující aminovou funkční skupinu, přičemž hmotnostní poměr složek A ku B nátěrového materiálu je 3 : 1 až 5 : 1. Vyvinutá hmota zajišťuje dobré spolupůsobení s podkladem bez nutnosti aplikace adhezního můstku. Materiál podle technického řešení je šetrný k životnímu prostředí, neboť zpracovává odpadní materiály.
Classification
Type
F<sub>uzit</sub> - Utility model
CEP classification
—
OECD FORD branch
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG16_084%2F0010300" target="_blank" >EG16_084/0010300: Research and development of mobile water-skiing lifts - wakeboarding.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
34066
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
—
Owner name
VERTITECH CZ s.r.o.; HRADECKÝ PÍSEK a.s.
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence