All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Primer-free anti-corrosion coating containing secondary raw materials

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25587854%3A_____%2F20%3AN0000006" target="_blank" >RIV/25587854:_____/20:N0000006 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PUV/37157&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PUV/37157&plang=CS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Bezprimerový nátěrový protikorozní přípravek s obsahem druhotných surovin

  • Original language description

    Technické řešení se týká dvousložkového polymerního nátěrového materiálu složeného z polymerního pojiva a speciálního plniva určeného zejména pro protikorozní ochranu kovových konstrukcí mobilního typu vodního vleku, při jejich uložení ve vodě. Předkládané technické řešení se týká mobilního vodního vleku, což je technické řešení pro provozování vleku na vodní hladině. Systém je podobný systému lyžařských vleků, které jsou pevně kotveny k podkladu většinou za pomoci masivních monolitických betonových patek. Systém vodního vleku je v tomto případně určen pro provozování na vodní hladině pro tzv. wakeboarding, ale lze jej využít také pro další účely. Systém využívá pevného kotvení za pomocí protiváhy, která udržuje celý lanový systém v napnutém stavu. Pro tento účel je navrhován systém kotvení pomocí prefabrikovaných betonových dílců, které se umístí za kotvený sloup, který se k těmto dílcům připevní pomocí lan. Tyto prefabrikované dílce lze následně naplnit vhodným závažím – betonové prvky, ocelové dílce, kameny atd. Kovové součásti mobilního vodního vleku jsou vystaveny vysoké korozní zátěži. Polymerní protikorozní nátěrové materiály patří k rozšířeným materiálům jak v průmyslové, tak v občanské či bytové výstavbě. Existují polymerní protikorozní nátěrové materiály používané pro ošetření nových a také renovaci stávajících stavebních konstrukcí. Tyto materiály splňují vysoké požadavky a dosahují dobrých vlastností. Na trhu jsou dostupné zejména epoxidové a alkydové a akrylové nátěrové materiály, které jsou běžně plněny směsí speciálních křemičitých písků nebo barytu nebo vápence, jež jsou získávány z přírodních zdrojů. Žádný z nich však nevyužívá druhotných surovin jakožto plniv. Mnohé v dosud dostupných protikorozních nátěrech používané materiály jsou nevýhodné z hlediska dlouhé doby tuhnutí a nutnosti realizace základního penetračního nátěru, tzv. primeru, čímž dochází k dlouhé odstávce ošetřovaných stavebních prvků a konstrukcí. Problém dlouhé doby tuhnutí a nutnosti používat penetrační nátěr (nebo-li primer) řeší dvousložkový polymerní nátěrový materiál podle technického řešení na bázi epoxidové pryskyřice tvořený pojivem a druhotnou surovinou jakožto plnivem, přičemž společně tvoří vysoce kvalitní materiál pro bezprimerové protikorozní nátěry kovových konstrukcí. Složka A obsahuje alespoň jednu látku s epoxidovou pryskyřici představující pojivo. Složkou B je zesíťující činidlo obsahující aminovou funkční skupinu, přičemž hmotnostní poměr složek A ku B nátěrového materiálu je 3 : 1 až 5 : 1. Vyvinutá hmota zajišťuje dobré spolupůsobení s podkladem bez nutnosti aplikace adhezního můstku. Materiál podle technického řešení je šetrný k životnímu prostředí, neboť zpracovává odpadní materiály.

  • Czech name

    Bezprimerový nátěrový protikorozní přípravek s obsahem druhotných surovin

  • Czech description

    Technické řešení se týká dvousložkového polymerního nátěrového materiálu složeného z polymerního pojiva a speciálního plniva určeného zejména pro protikorozní ochranu kovových konstrukcí mobilního typu vodního vleku, při jejich uložení ve vodě. Předkládané technické řešení se týká mobilního vodního vleku, což je technické řešení pro provozování vleku na vodní hladině. Systém je podobný systému lyžařských vleků, které jsou pevně kotveny k podkladu většinou za pomoci masivních monolitických betonových patek. Systém vodního vleku je v tomto případně určen pro provozování na vodní hladině pro tzv. wakeboarding, ale lze jej využít také pro další účely. Systém využívá pevného kotvení za pomocí protiváhy, která udržuje celý lanový systém v napnutém stavu. Pro tento účel je navrhován systém kotvení pomocí prefabrikovaných betonových dílců, které se umístí za kotvený sloup, který se k těmto dílcům připevní pomocí lan. Tyto prefabrikované dílce lze následně naplnit vhodným závažím – betonové prvky, ocelové dílce, kameny atd. Kovové součásti mobilního vodního vleku jsou vystaveny vysoké korozní zátěži. Polymerní protikorozní nátěrové materiály patří k rozšířeným materiálům jak v průmyslové, tak v občanské či bytové výstavbě. Existují polymerní protikorozní nátěrové materiály používané pro ošetření nových a také renovaci stávajících stavebních konstrukcí. Tyto materiály splňují vysoké požadavky a dosahují dobrých vlastností. Na trhu jsou dostupné zejména epoxidové a alkydové a akrylové nátěrové materiály, které jsou běžně plněny směsí speciálních křemičitých písků nebo barytu nebo vápence, jež jsou získávány z přírodních zdrojů. Žádný z nich však nevyužívá druhotných surovin jakožto plniv. Mnohé v dosud dostupných protikorozních nátěrech používané materiály jsou nevýhodné z hlediska dlouhé doby tuhnutí a nutnosti realizace základního penetračního nátěru, tzv. primeru, čímž dochází k dlouhé odstávce ošetřovaných stavebních prvků a konstrukcí. Problém dlouhé doby tuhnutí a nutnosti používat penetrační nátěr (nebo-li primer) řeší dvousložkový polymerní nátěrový materiál podle technického řešení na bázi epoxidové pryskyřice tvořený pojivem a druhotnou surovinou jakožto plnivem, přičemž společně tvoří vysoce kvalitní materiál pro bezprimerové protikorozní nátěry kovových konstrukcí. Složka A obsahuje alespoň jednu látku s epoxidovou pryskyřici představující pojivo. Složkou B je zesíťující činidlo obsahující aminovou funkční skupinu, přičemž hmotnostní poměr složek A ku B nátěrového materiálu je 3 : 1 až 5 : 1. Vyvinutá hmota zajišťuje dobré spolupůsobení s podkladem bez nutnosti aplikace adhezního můstku. Materiál podle technického řešení je šetrný k životnímu prostředí, neboť zpracovává odpadní materiály.

Classification

  • Type

    F<sub>uzit</sub> - Utility model

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG16_084%2F0010300" target="_blank" >EG16_084/0010300: Research and development of mobile water-skiing lifts - wakeboarding.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Patent/design ID

    34066

  • Publisher

    CZ001 -

  • Publisher name

    Industrial Property Office

  • Place of publication

    Prague

  • Publication country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Date of acceptance

  • Owner name

    VERTITECH CZ s.r.o.; HRADECKÝ PÍSEK a.s.

  • Method of use

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence