Teaching of Czech as a Foreign Language for Academic Purposes: Error Analysis of Academic Texts
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F16%3AN0000053" target="_blank" >RIV/25619161:_____/16:N0000053 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://drive.google.com/file/d/0B1pJ9zo3zZe-eXFSS3VXMUFrcDA/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/0B1pJ9zo3zZe-eXFSS3VXMUFrcDA/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Akademické psaní ve výuce češtiny pro cizince: chybová analýza akademických textů
Original language description
V souvislosti s nárůstem počtu zahraničnı́ch studentů na vysokých školách nabývá na významu výuka češtiny pro cizince zaměřená na rozvoj komunikativnı́ch dovednostı́ v akademickém prostředı́. Předmětem našeho výzkumu je analýza psaných studentských projevů nerodilých mluvčı́ch, jako jsou např. pı́semné zkoušky, seminárnı́ nebo závěrečné práce. Výsledky ukazujı́, že nejen množstvı́, ale i typy jazykových nedostatků souvisejı́ s typem textu a mı́rou připravenosti. Napřı́klad odpovědi při pı́semném zkoušenı́ obsahujı́ velké množstvı́ pravopisných, lexikálnı́ch a gramatických chyb, neboť se studenti zaměřujı́ předevšı́m na obsah textu. Naopak v přı́padě bakalářských pracı́ se takové běžné chyby vyskytujı́ v mnohem menšı́ mı́ře, bezesporu dı́ky jazykové korektuře, jı́ž práce procházejı́. Nicméně i přesto se zde setkáváme s mnoha nedostatky ve stylizaci a výstavbě textu. V analýze se snažı́me o identifkaci a třı́děnı́ těchto nedostatků s cı́lem blı́že určit, v čem neobratnost vyjadřovánı́ nerodilých mluvčı́ch spočı́vá.
Czech name
Akademické psaní ve výuce češtiny pro cizince: chybová analýza akademických textů
Czech description
V souvislosti s nárůstem počtu zahraničnı́ch studentů na vysokých školách nabývá na významu výuka češtiny pro cizince zaměřená na rozvoj komunikativnı́ch dovednostı́ v akademickém prostředı́. Předmětem našeho výzkumu je analýza psaných studentských projevů nerodilých mluvčı́ch, jako jsou např. pı́semné zkoušky, seminárnı́ nebo závěrečné práce. Výsledky ukazujı́, že nejen množstvı́, ale i typy jazykových nedostatků souvisejı́ s typem textu a mı́rou připravenosti. Napřı́klad odpovědi při pı́semném zkoušenı́ obsahujı́ velké množstvı́ pravopisných, lexikálnı́ch a gramatických chyb, neboť se studenti zaměřujı́ předevšı́m na obsah textu. Naopak v přı́padě bakalářských pracı́ se takové běžné chyby vyskytujı́ v mnohem menšı́ mı́ře, bezesporu dı́ky jazykové korektuře, jı́ž práce procházejı́. Nicméně i přesto se zde setkáváme s mnoha nedostatky ve stylizaci a výstavbě textu. V analýze se snažı́me o identifkaci a třı́děnı́ těchto nedostatků s cı́lem blı́že určit, v čem neobratnost vyjadřovánı́ nerodilých mluvčı́ch spočı́vá.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
83-93
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—