All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teaching of Czech as a Foreign Language for Academic Purposes: Error Analysis of Academic Texts

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F16%3AN0000053" target="_blank" >RIV/25619161:_____/16:N0000053 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://drive.google.com/file/d/0B1pJ9zo3zZe-eXFSS3VXMUFrcDA/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/0B1pJ9zo3zZe-eXFSS3VXMUFrcDA/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Akademické psaní ve výuce češtiny pro cizince: chybová analýza akademických textů

  • Original language description

    V souvislosti s nárůstem počtu zahraničnı́ch studentů na vysokých školách nabývá na významu výuka češtiny pro cizince zaměřená na rozvoj komunikativnı́ch dovednostı́ v akademickém prostředı́. Předmětem našeho výzkumu je analýza psaných studentských projevů nerodilých mluvčı́ch, jako jsou např. pı́semné zkoušky, seminárnı́ nebo závěrečné práce. Výsledky ukazujı́, že nejen množstvı́, ale i typy jazykových nedostatků souvisejı́ s typem textu a mı́rou připravenosti. Napřı́klad odpovědi při pı́semném zkoušenı́ obsahujı́ velké množstvı́ pravopisných, lexikálnı́ch a gramatických chyb, neboť se studenti zaměřujı́ předevšı́m na obsah textu. Naopak v přı́padě bakalářských pracı́ se takové běžné chyby vyskytujı́ v mnohem menšı́ mı́ře, bezesporu dı́ky jazykové korektuře, jı́ž práce procházejı́. Nicméně i přesto se zde setkáváme s mnoha nedostatky ve stylizaci a výstavbě textu. V analýze se snažı́me o identifkaci a třı́děnı́ těchto nedostatků s cı́lem blı́že určit, v čem neobratnost vyjadřovánı́ nerodilých mluvčı́ch spočı́vá.

  • Czech name

    Akademické psaní ve výuce češtiny pro cizince: chybová analýza akademických textů

  • Czech description

    V souvislosti s nárůstem počtu zahraničnı́ch studentů na vysokých školách nabývá na významu výuka češtiny pro cizince zaměřená na rozvoj komunikativnı́ch dovednostı́ v akademickém prostředı́. Předmětem našeho výzkumu je analýza psaných studentských projevů nerodilých mluvčı́ch, jako jsou např. pı́semné zkoušky, seminárnı́ nebo závěrečné práce. Výsledky ukazujı́, že nejen množstvı́, ale i typy jazykových nedostatků souvisejı́ s typem textu a mı́rou připravenosti. Napřı́klad odpovědi při pı́semném zkoušenı́ obsahujı́ velké množstvı́ pravopisných, lexikálnı́ch a gramatických chyb, neboť se studenti zaměřujı́ předevšı́m na obsah textu. Naopak v přı́padě bakalářských pracı́ se takové běžné chyby vyskytujı́ v mnohem menšı́ mı́ře, bezesporu dı́ky jazykové korektuře, jı́ž práce procházejı́. Nicméně i přesto se zde setkáváme s mnoha nedostatky ve stylizaci a výstavbě textu. V analýze se snažı́me o identifkaci a třı́děnı́ těchto nedostatků s cı́lem blı́že určit, v čem neobratnost vyjadřovánı́ nerodilých mluvčı́ch spočı́vá.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    6

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    83-93

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database