All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Policy development - objectives, frameworks, mechanisms, priorities

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F05%3A%230000024" target="_blank" >RIV/25751417:_____/05:#0000024 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Policy development - objectives, frameworks, mechanisms, priorities

  • Original language description

    The chapter informs about the objectives and priorities of the Czech educational policy, particularly about the National Programme for the Development of Education and the Long-Term Plan of Educationa nd Development of Education System. It gives an overview of some particular directions which are set out by these strategic documents: currcular reform, reforming completion of secondary education and training, ensuring quality, monitoring and evaluation of educational outcomes, developing of itegrated information and counselling system, suuport for the development of tertiary education and development of CVET.

  • Czech name

    Vývoj vzdělávací politiky - cíle, rámce, mechanismy, priority

  • Czech description

    Kapitola informuje o cílech a prioritách české politiky vzdělávání, zejména o tzv. Bílé knize a Dlouhodobém záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy. Dále podává přehled o některých konktétních směrech opatření, které z těchto strategických dokumentů vycházejí: kurikulární reformě, reformě ukončování vzdělávání a přípravy na středních školách, péči o kvalitu a monitorování výsledků vzdělávání, rozvoji integrovaného poradenského systému, podpoře rozvoje terciárního vzdělávání a dalšího odborného vzdělávání.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1J020%2F04-DP1" target="_blank" >1J020/04-DP1: Knowledge Society - Requirements on Human Resources Skills and Continuing Training</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Focus on Vocational education and training in the Czech Republic

  • ISBN

    92-896-0354-2

  • Number of pages of the result

    2

  • Pages from-to

    11-12

  • Number of pages of the book

  • Publisher name

    CEDEFOP, NVF, Publications Office EU

  • Place of publication

    Thessaloniki

  • UT code for WoS chapter